TRENDSETER 500X: Američka škola!
Foto: Mladen Radulović

VOZILI SMO NOVI, ALI NAJSPRETNIJEG ČLANA ČUVENE FIJATOVE PORODICE 500

TRENDSETER 500X: Američka škola!

Auto -
Novi model deli pogon sa „džipom renegejd“, što znači da se odlično snalazi na asfaltu, ali ume da se probija i po šumovitom terenu
1 / 5 Foto: Mladen Radulović

Italijanski vestern drugi deo! Američki nezaustavljiv pogon, napravljenu u „Džipu“, u koaliciji sa italodizajnom - jak tandem za početak velike avanture!

Novi 500X nedavno je stigao u Srbiju, a odmah i na test Kurira. „Fijat“ je napravio veliki korak napred. Reč je o krosoveru koji svoje mesto traži u trendset klasi, što znači da je početna cena oko 17.000 evra. Puca visoko, ali za to ima i snažne argumente, pre svega na planu dizajna, kvaliteta i pogona.

Atraktivna kabinaKvalitet se odmah nameće u kabini. Materijali su veoma dobri, instrument-tabla digitalna i sofisticiranog dizajna. Svakom delu posvećena je pažnja - upravljaču, dizajnu tastera, rukohvatu... Mesta ima za petoro, mada ne koliko u modelu 500L iz Kragujevca. Zameramo samo na skromnom prtljažniku od 350 litara, zajedno s rezervnom gumom.Uživanje počinje tek s prvom brzinom. Ovaj član čuvene porodice 500 najbolje se od svih snalazi na asfaltu, ali zna i da skrene s puta. Ništa čudno jer pogon deli s modelom „džip renegejd“, mada ne treba zaboraviti „Fijatove“ mini-penjače, pre svega „pandu 4x4“.

Na testu smo imali model s pogonom na prednjoj osovini, koja doduše poseduje simulaciju terenskih mogućnosti jer po potrebi prenosi obrtni moment na levi, ili desni točak, u zavisnosti od toga koji od njih ima bolju trakciju. Pod haubom smo imali dizelaša 1,6 sa 120 konjskih snaga.

Odličan naštaš ima snagu u svakom momentu, radi kultivisano, a bez štednje u gradu troši sedam litara. Sve to u spoju je sa odličnom trakcijom. U krivinama 500X veoma je stabilan, a i kad se pretera, putanja je predvidiva.

Nije jeftinKošta 17.000 evra, što nije jeftino, ali kvalitetom, dizajnom i uživanjem koje nudi opravdava tu cenu.

Dve varijanteZA GRAD I ZA ŠUMUNovi 500X ima „urban“ verziju, namenjenu za vožnju na asfaltu, sa simulacijom pogona za terene van puta. Druga varijanta je „kros“, za ljubitelje silaska s puta. Osim pogona 4x4, uočljive su razlike na branicima i ojačanja delova koji mogu doći u kontakt s podlogom.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track