icon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-galleryicon-homeicon-nexticon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

PROTEGNITE SE: Dugo sedenje opasno po zdravlje
Foto: Shutterstock

Opustite se

PROTEGNITE SE: Dugo sedenje opasno po zdravlje

Doktor

Mirno sedenje tokom dužeg perioda i nedostatak pokreta celog tela u vezi su sa srčanim bolestima, rakom i dijabetesom, pokazuju rezultati novog istraživanja

Radnici u kancelarijama, koji veći deo vremena provode prikovani za stolicu, radi prevazilaženja ovih veoma ozbiljnih problema vezanih za mišićnu neaktivnost trebalo bi redovno da vežbaju, a dok su na poslu, na svakih 45 minuta trebalo bi obavezno da naprave petominutnu pauzu!


Lekari kažu da je dugo sedenje veoma rizično po zdravlje i da se svako ko provodi mnogo vremena u stolici mora ozbiljno pozabaviti ovim problemom.


Naime, sprovedena su istraživanja na dve grupe kancelarijskih radnika. Jedna grupa imala je redovne pauze, tokom kojih su se radnici kretali do štampača, aparata za kafu ili do obližnje prodavnice, dok je druga svih osam časova sedela za stolom. Grupa koja je povremeno bila u pokretu imala je urednije nalaze krvi, šećera i bila je manje gojazna.

foto: Shutterstock


Druga studija pokazala je da ženama za svaki sat proveden u stolici rizik od šećerne bolesti i oboljenja srca raste za jednu četvrtinu, bez obzira na to da li vežbaju.


Treba znati da vežbanje od 30 minuta smanjuje rizik od bolesti za 26 odsto, što znači da oni koji mnogo sede nemaju baš neke naročite koristi od vežbanja.


Zato ako ste među onima koji se žale na bol u leđima i pola dana provode sedeći, umesto lifta što češće koristite stepenice, na poslu pravite petominutne pauze za šetnju, protegnite se kad god možete, izbegavajte vožnju automobilom i što češće idite peške.

 

 

Pratite Kurir na VIBERU:
http://chats.viber.com/kurir

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...