icon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-galleryicon-homeicon-nexticon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

VLADIMIR PETRIĆ DOBITNIK NAGRADE NEBOJŠA POPOVIĆ: U jeku komercijalizacije film se mora podržati
Foto: Privatna arhiva

Zasluženo

VLADIMIR PETRIĆ DOBITNIK NAGRADE NEBOJŠA POPOVIĆ: U jeku komercijalizacije film se mora podržati

Pop kultura

Profesor sa Harvarda drugi je laureat priznanja, a žiri je u obrazloženju pohvalio njegov doprinos promociji srpske kulture u svetu

Vladimir Vlada Petrić drugi je dobitnik priznanja „Nebojša Popović“ za doprinos promociji i kritičkom promišljanju filmske umetnosti i kulture.


Profesoru sa Harvarda priznanje je juče dodeljeno, a žiri je u obrazloženju pohvalio njegov doprinos promociji srpske kulture u svetu i istakao da je „jedan od najznačajnijih teoretičara i istoričara filma“.

- Važno je nastojanje da se u jeku komercijalizacije umetnosti film podrži kao autohtona umetnost, budući da taj medij ne bi trebalo da se koristi kao tehničko sredstvo za registraciju drugih umetnosti i stvarnosti. Srećna okolnost je da stanujemo pored Kinoteke, gde se mogu videti zvučni i nemi filmovi sa specifičnim umetničkim vrednostima - rekao je za Nin o značaju nagrade dobitnik, koji je pomenuo i svoju suprugu glumicu Daru Čalenić.


Vladimir Petrić je profesorsku karijeru započeo na Akademiji za pozorište, film, radio i televiziju u Beogradu, a nastavio je na čuvenom Univerzitetu Harvard, gde je osnovao i vodio Harvardski filmski arhiv sa ciljem da promoviše film kao umetnost i podstakne njegovo multidisciplinarno izučavanje.


Petrić je aktivan i kao filmski stvaralac, proširujući svoje traganje za „čistom filmičnošću“ u praksi, kroz filmove i filmske eseje „Nemilosrdni anđeo“, „Simfonija ruku“, „Estetika pokretne slike“, „Zid uspomena“...


Značajnu energiju uložio je i u očuvanje nasleđa Slavka Vorkapića, čije su postavke o kinesteziji bile početna inspiracija za Petrićevu filmsku teoriju. Kao neumorni zagovornik autentičnog filmskog izraza, poslednjih nekoliko godina Vorkapiću u čast dodeljuje nagradu jedinstvenog koncepta - za najsinematičniju sekvencu u igranom filmu na Festivalu autorskog filma.


Kao aktivan borac za zaštitu filmskog nasleđa, Petrić donirao opremanje čitave jedne sale u Jugoslovenskoj kinoteci.


Kurir / M. C.

 

Foto: Privatna arhiva

Pratite Kurir na VIBERU:
http://chats.viber.com/kurir

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...