(VIDEO) ODAKLE POTIČEMO I GDE IDEMO? Evo zašto je otkriće gravitacionih talasa bitno
Foto: Facebook Video/screenshot

Veliko otkriće

Tech -
Lorens Kraus, američki fizičar i kosmolog prvi je u svetu nauke kreirao glasinu o mogućem otrkiću gravitaciinih talasa, evo kako danas komentariše ovo veliko otkriće.

Source: What are gravitational waves? by ReutersNews on Rumble

Reč je o verovatno najvećem otkriću u poslednjih sto godina – specifičnim talasima koje je Albert Ajnštajn predvideo još 1915. godine u okviru Opšte teorije relativnosti.

Gravitacioni talasi su posledica ubrzanja dovoljno masivnih objekata koji svojim kretanjem stvaraju nabore u prostor-vremenu koji se potom šire poput talasa na površini vode. Sve se veže za Opštu teoriju relativnosti, koja kaže da masivni objekti u "normalnom stadiju" zakrivljuju strukturu prostor-vremena kreirajući tako efekat koji poznajemo kao gravitaciju.

Source: Scientists await word on gravitational waves by ReutersNews on Rumble

Fizičar i kosmolog Lorens Kraus je izneo detaljno mišljenje o posledicama ovog otkrića.

"Sve se svodi na fundamentalna pitanja – odakle potičemo i gde idemo. Mogućnost da ceo svemir odjednom vidimo na potpuno drugačiji način pokazaće novu perspektivu našeg mesta u kosmosu. To je velika prednost nauke, ona ima moć da preispita naše mesto u stvarnosti. Sličnu moć imaju umetnost, literatura i muzika, pa su slika Van Goga i gravitacioni talasi predivne stvari koje u nama bude najdublje ljudske osećaje. Svi smo povezani, svi smo deo svemira. Procesi koji su formirali crnu rupu možda su povezani sa eksplozijom supernove koja je izbacila atome koji danas čine moje ruke", objasnio je Kraus.

Iako su prve informacije govorile da je detektovane talase kreirao binarni sistem pulsara, Kraus smatra kako je ipak reč o dvi crne rupe.

Gravitational wave detection 'changes everything'

"We have detected gravitational waves. We did it," says LIGO executive director.Scientists say they have detected gravitational waves, a key component of Einstein's general theory of relativity. http://cnn.it/1TaMtBz

Posted by CNN International on Thursday, February 11, 2016

"Potvrda da su naučnici detektovali talase koje su uzrokovale dve crne rupe prilikom sudara daje nam novu sliku svemira. Prvo, dobijamo nove dokaze da crne rupe zaista postoje. Drugo, dobijamo alat da istražimo horizont događaja u crnim rupama. Treće, dobićemo odgovore na pitanja o crnoj rupi u centru naše galaksije. Četvrto, naučićemo nove činjenice o prirodi same gravitacije. Ali na kraju krajeva, ne znam šta će se desiti – zato se otkrića i zovu otrkića!", rekao je Kraus za australijski naučni kanal ASC.

Five reasons why gravitational waves matter