icon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-galleryicon-homeicon-nexticon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

KADA STE SE POSLEDNJI PUT POŠTENO NASPAVALI? Ako ste budni duže od 16 sati, vaše telo će trpeti ove OPASNE promene!
Foto: profimedia

UPOZORENJE STRUČNJAKA

KADA STE SE POSLEDNJI PUT POŠTENO NASPAVALI? Ako ste budni duže od 16 sati, vaše telo će trpeti ove OPASNE promene!

Žena

U današnje vreme mnogi ljudi odlaze u krevet kasnije nego što bi trebalo, pa se ujutro bude nedovoljno ispavani.

 

Da li ste se zapitali kakve to posledice ima po vaše zdravlje? Metju Voker, ekspert za spavanje i profesor neurologije i psihologije na Berkliju Univezitetu u Kaliforniji, upozorio je šta nedostatak sna čini čoveku.

 

Nedostatak sna utiče na moć pamćenja jer naš mozak ne može dobro da zapamti nove informacije. Ali, to nije najgore. Dugo, izlaganje tela nespavanju dovodi do nagomilavanja beta amiloida, toksičnog proteina koji je povezan sa Alchajmerom. Nedostatak sna povezan je i sa padom imuniteta, pa ako ste u poslednje vreme često bolesni onda razmislite kada ste se poslednji put pošteno naspavali.

 

"Nakon samo jedne noći tokom koje ste spavali samo 4 do 6 sati, oko 70 odsto vam je smanjena koncentracija ćelija koje se bore protiv kancera, rekao je Voker.

 

foto: profimedia

 

Manje sna može da dovede do pojave raka prostate i creva kasnije u starosti. 2007. godine Svetska zdravstvena organizacija klasifikovala je neka zanimanja kao kancerogena jer kasne smene remete proces spavanja i time ceo bioritam.

 

Dobar san reguliše vaš krvni pritisak, a usled nedostatka istog dolazi do problema sa vašim kardiovaskularnim sistemom. Ukoliko spavate manje od 6 sati dnevno, rizik da ćete doživeti fatalni infarkt povećava se na 200 odsto. 

 

foto: profimedia

Postavlja se pitanje koliko je naše telo u stanju da bude budno pre nego počnu da se ispoljavaju ovi neželjeni efekti na pažnju i zdravlje.

 

"Kada je vaše telo budno duže od 16 sati, počinju da se dešavaju promene. Nakon što ste budni 19 ili 20 sati postajete podjednako ugroženi kao i osobe koje su pijane sele za volan. Budnost oštećuje mozak na mikro nivou", rekao je Voker.

 

foto: Profimedia

Kurir.rs, Foto: Profimedia

 

 

.

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

(KURIR TV) Otkrivamo vam SEDAM TRIKOVA da brže zaspite!

 

Pratite Kurir na VIBERU:
http://chats.viber.com/kurir

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...