icon-commentsicon-galleryicon-reacticon-totopicon_react
Foto: Petar Tosović

Ako pravite web sajt

Usvojite ovih sedam pravila za optimizaciju slika

Na vidljivost sajta utiče mnogo faktora – tekstualni sadržaj, programiranje, pa čak i slike. Zato bi  SEO optimizacija slika trebalo da bude „obavezna lektira“ za sve stručnjake u marketingu.

Objavljeno: 23.03.2017. 15:25h

 

Gugl (Google) i dalje daje prednost nekim loše optimizovanim slikama na rezultatima pretraživanja – kako na opštim rezultatima, tako i na pretraživanju slika. Zašto? Gugl je posvećen predstavljanju pravih informacija kada je to moguće. Ako je sadržaj relevantan za pojmove pretraživanja, slika bi mogla da se pojavi visoko na listi, čak i ako njena rezolucija nije najbolja.


 

To se ne dešava uvek. U ostalim slučajevima, optimizacija slika je neophodna za uspešan marketing i rangiranje stranica na pretraživačima.

 

1. Optimizujte slike za SEO zbog sadržaja vaše web stranice

 

Normalno je da želite da se vaše slike pojavljuju u rezultatima pretraživanja. Optimizacija slika ima više značajnih implikacija. Svaki element – od naslova i SEO naslova stranice do inkorporiranih i ulaznih linkova – utiče na položaj na rang-listi. Slike takođe igraju ulogu u ukupnoj SEO vrednosti stranice.

 

2. Nazovite slike na odgovarajući način

 

Uopšteno, međutim, možete da nazovete slike po ključnim rečima i odvojite reči crticama.

 

Koliko reči? Najbolje je da taj broj bude između tri i pet. Možete li da koristite više? Naravno, ali koja je poenta? Velika lista reči „razređuje“ naziv slike, a time može i da se izgubi fokus.

 

Nazivi slika bi trebalo da budu opisni.

 

„Pre mnogo godina razgovarao sam sa jednom kompanijom koja je koristila uopštene slike kako bi dopunili članak na određenu temu. Jedna priča je bila o turbulencijama na tržištu deonica. Slika koja je pratila tekst prikazivala je brod na olujnom moru. Slika je nosila naziv ‘brod’, što je svakako pogrešno. Slika treba da nosi naziv u kome će biti neke od najvažnijih reči koje se pominju u članku“, navodi Majk Mari, specijalista za SEO.

 

3. Izbegavajte skraćenice

 

Bez obzira na to šta prodajete, maksimalno iskoristite reči. Nemojte da koristite skraćenicu „str“ kada mislite na stranicu ili „ind" za „industrijske".

 

4. Kondenzujte i kombinujte nebitne slikovne elemente

 

Ako ste dužni da uključite dimenzije slike, posebne brojeve, ili „sm“ kao oznaku za male slike (skraćeno od engleskog small), stavite ih na kraj ili ih spojite. To će poboljšati SEO.

 

Primer koji Mark Mari navodi na sajtu Kontent marketing institjut  (Content Marketing Institute):

 

- applicant-tracking-software-250×400-sm.jpg (nije u potpunosti optimizovan) i

 

- applicant-tracking-software-250400sm.jpg (bolje rešenje).

 

Uočite da je zadržana crtica nakon reči „softver" kako bi se osiguralo da je ključna reč odvojena.

 

Da li je potrebno ukloniti znak „x" između dimenzija brojeva? Jedan znak ne može da napravi neku razliku, ali ne pokušavajte da se rangirate na osnovu veličine slika.

 

5. Upotrebljavajte uobičajene nazive

 

Proizvodnja i konvencije imenovanja slika mogu da vas nateraju da započnete naziv slike sa brojevima ili slovima. To ne znači da ne možete da koristite glavni deo naziva slike za ključne reči. Recimo da morate da počnete naziv slike sa „xyzdiv" za neki deo web stranice. I to je moguće, pokušajte sa nazivom poput: „xyzdiv-hirurške-elastične-rukavice.jpg".

 

6. Pratite doslednost u imenovanju slika

 

„Jedan od mojih klijenata svaki put kao referencu na logo proizvođača koristi istu sliku. Sebi možete zakomplikovati život ako istoj slici dodelite više imena.”

 

Na primer, ako imate sliku logoa pod nazivom „dayco-motor-products.jpg", nije dobro da neko drugi ko radi na istoj web stranici preimenuje tu sliku logoa u „dayco-aftermarket-parts.jpg". Višestruki nazivi za istu sliku previše su komplikovani za upravljanje kada se koriste često. Ako preimenujete sliku koju često koristite, ona može da nestane na drugoj stranici, a vi možda nećete ni primetiti grešku.

 

7. Detaljno navedite atribute slike

 

„Alt text“ (alternativni tekst) je izraz koji može da se umetne kao atribut u HTML (Hypertext Markup Language) dokumenata kako bi preneo posetiocima web sajta prirodu ili sadržaj slike. Alt tekst se pojavljuje u praznom okviru koji bi normalno trebalo da sadrži sliku.

 

Alternativni tekst je koristan za pretraživače za slepe i slabovide koji se oslanjaju na alate za čitanje sa ekrana ili u slučaju da slika ne može da se učita iz nekog razloga. U svakom slučaju, Gugl pronalazi alternativni tekst i uključuje ga kao rangirajući faktor.

 

Niko ne zna koji je savršen broj reči, ali planirajte da je 10 do 15 dovoljno da prenesu informacije o fotografiji. Opišite šta se događa na slici, spomenite neke od funkcija proizvoda, imajte na umu i boje, materijal itd. Ne ponavljajte iste reči iz naziva slike.

 

Ako želite da postanete stručnjak za SEO, više o potrebnim veštinama i znanjima možete da saznate na ovoj obuci za SEO.