Foto: Zorana Jevtić

EKSKLUZIVNO!

KURIR NAPRAVIO TEHNIČKI PREGLED PO NOVOM PRAVILNIKU: Na kontrolu kao kod doktora! Ako sledećih 12 stavki nisu po propisu AUTO ĆE BITI VRAĆEN! (KURIR TV)

Morate prvo da najavite termin, a sve traje oko 30 minuta. Kilometražu nećete moći da vratite jer se pravi fotografija. Novina je detaljna provera karoserije, ali i rigorozna kontrola ispravnosti trapa, opreme i signalizacije

Društvo
> 21:49h

Operite automobil i pravo na tehnički pregled! Vaše vozilo će slikati se šest-sedam puta, prljava kola neće proći proveru ispravnosti. Kontrola postaje mnogo rigoroznija, zbog najmanje nepravilnosti automobil može biti vraćen na novi pregled! Sve mora da funkcioniše na vozilu, počev od brisača do svih funkcija na vozilu, naročito kočioni sistem, svetlosne grupe i ostala oprema!

foto: Zorana Jevtić

Cena pregleda će biti oko tri hiljade dinara. Izduvni gasovi se kontrolišu, a do 2021. godine, odnosno u prelaznom periodu, neće biti isključivanja iz saobraćaja.

POGLEDAJTE PRILOG KURIR TV O NOVOM TEHNIČKOM PREGLEDU

Ovo su ključne novine novog pravilnika o tehničkim pregledima koji danas stupa na snagu. Kurir je ekskluzivno uradio tehnički pregled u auto-centru „Kiler auto“ po novim pravilima. Evo kako da se spremite da bi pregled bio uspešan.

Provera trapa i krajeva spona foto: Zorana Jevtić

Osoblje „Kiler auta“ je obučeno i spremno za nove propise. Evo šta se radi kada automobil stigne na liniju.

- Automobil mora da bude čist, a kontrola ispravnosti je rigorozna i tu se ništa ne menja - objašnjava za Kurir Nebojša Radisavljević, šef tehničkog pregleda „Kiler auta“. - Novi pravilnik propisuje da samo osoblje koje obavlja proveru ispravnosti sme da bude na liniji. Vlasnik vozila, čak ni vlasnik tehničkog pregleda, ne sme da bude na liniji dok se radi provera. Ovlašćene osobe obavljaju kompletnu proveru ispravnosti po novim pravilima - dodaje Radisavljević.

NE TOLERIŠE SE

- Prljavo vozilo

- Pukotina na vetrobranskom staklu do 10 cm - Neispravne kočnice - Neispravni brisači - Oštećenja karoserije - Oštećenja šasije (dubinska korozija) - Nečitljiv broj motora - Neispravne svetlosne grupe - Obavezna oprema u vozilu - Nečitljiva identifikaciona pločica vozila - Nevažeće uverenje o prepravci vozila

Slikanje kilometar satafoto: Zorana Jevtić
foto: Zorana Jevtić

Auto ne sme da bude udaren, a prepravke vozila koje su van standarda neće se tolerisati. Tolerancija na oštećenja do pet odsto od danas ne važi. Vozilo ne sme biti u više boja, svi delovi moraju biti u boji karoserije. Evo kako to izgleda.

foto: Zorana Jevtić

NATEP

PRINUĐENI SMO DA POVEĆAMO CENU

Nacionalna asocijacija tehničkih pregleda (NATEP) saopštila je da su vlasnici tehnički pregleda prinuđeni da povećaju cene.

- Pregled će biti ograničen po vozilu na minimum 35 minuta, a za tehnički će biti potrebno zakazivanje - saopštio je NATEP. Dodaje se da je neminovno poskupljenje tehničkog pregleda na oko 3.000 dinara za putnička vozila. U Srbiji postoji između dve i tri hiljade linija za tehnički pregleda.

foto: Zorana Jevtić

Kada uvezemo automobil na liniju, najpre se uzimaju lična karta i saobraćajna dozvola, a osoblje vizuelno proverava karoseriju. Prave se fotografije sa svih strana, što se dokumentuje. Kada se prođe prva stavka, sledi tehnička provera. Čak se kontroliše i ispravnost brisača.

- Broj šasije se kontroliše i upoređuje sa saobraćajnom dozvolom. Svi podaci moraju da budu ispravni, počev od brojeva do mase vozila, snage... Pored spoljašnjosti automobila, slika se i kilometraža. Uređaji kontrolišu kočnice, a standardno se mere šare na gumama - otkriva Radisavljević.

foto: Zorana Jevtić

Svi uređaji na automobilu, od brisača do retrovizora, moraju biti ispravni. Razbijeno staklo šoferšajbne, odnosno pukotina, može da bude uzrok vraćanja s tehničkog, a preporučuje se tolerancija do 10 milimetra.

Nebojša Radisavljević, šef tehničkog pregleda "Kiler auta" foto: Zorana Jevtić

Kontrola tehničke ispravnosti podrazumeva i merenje izduvnih gasova, proverava se da li auto ima katalizatore, DPF filtere, ali naredne tri godine ovakvi nedostaci neće biti eliminišući faktor.

Zanimljivo je to da se preporučuje da i trap bude čist kako bi se proverili krajevi spona.

(Kurir.rs / Mladen Radulović, Foto: Zorana Jevtić)