icon-commentsicon-galleryicon-reacticon-totopicon_react
Foto: Promo

Zaštitite se

FOTOGRAFIJE I AUTORSKA PRAVA: Evo kako da u oglašavanju koristite fotografije zbog kojih vas niko neće tužiti!

Objavljeno: 04.09.2018. 10:58h

 

Iako se sve više govori o tome kako je tekst srce dobre komunikacije, fotografije, odnosno prateći vizuelni elementi su podjednako važni i upotpunjuju celu priču na najbolji način, kako bi je ciljna grupa shvatila. Slika govori hiljadu reči, zato je i neophodno da izaberete pravu.


 

Ono na šta se često zaboravlja kada je reč o digitalnim komunikacijama, masovnoj proizvodnji sadržaja i ogromnim količinama fotografija neophodnih da se prate svi detalji jesu – autorska prava.

 

Iako mnogi to svakodnevno rade, vrlo je opasno jednostavno preuzimati vizuelna rešenja sa Googla, bez obraćanja pažnje na to čija su, jer se vrlo lako može desiti da vas autor tuži. Zato smo vam spremili nekoliko saveta kako da pronađete slike koje smete da koristite.

 

foto: Promo

Fotografije sa „stocka”

 

Postoji veliki broj stokova, odnosno web platformi koje nude fotografije koje možete da kupite i slobodno koristite.

 

Bilo da imate mesečnu pretplatu ili kupujete svaku fotografiju zasebno, ovo je 100% siguran i legalan način da nabavite slike koje ćete moći bezbedno da koristite. Male agencije i ljudi koji rade po projektima uglavnom se ne odlučuju na ovaj korak, jer im to predstavlja dodatni trošak. Ako spadate u ovu kategoriju, pokušajte da postignete dogovor sa svojim klijentom i podelite iznos koji bi trebalo da se plati.

 

Fotografije slobodne za komercijalnu upotrebu

 

Ukoliko nemate novca za fotografije sa stocka, bez brige. Postoji veliki broj servisa na kojima možete da pronađete fotografije koje smete besplatno da koristite.

 

Ova mogućnost je posebno značajna za blogere koji žele da počnu da zarađuju od svog bloga. Tada će biti podvrgnuti većem broju provera, pa tako i onima o poreklu slika.

 

Na platformama koje ne naplaćuju slike imaćete nešto manji izbor fotografija nego na komercijalnim sajtovima poput popularnog Shutterstocka, ali ćete sigurno pronaći materijal koji ćete moći da iskoristite. Među popularnim su i Flickr, Unsplash, Pexels i još drugih koji vam nude istu opciju – besplatno korišćenje autorskih fotografija.

 

Vaše fotografije

 

Poslednje utočište, koje je najčešće i najbolje rešenje, jeste da koristite fotografije koje ste sami napravili. Niko bolje od vas ne zna šta ste želeli da kažete i koju tačno temu želite da pokrijete vizuelnim rešenjem koje koristite.

 

Bilo da su uhvaćene telefonom ili profesionalnim foto-aparatom, vaše su i samim tim možete da budete bezbrižni kada je reč o autorskim pravima. Ukoliko se opredelite za ovu opciju, potrudite se da negde istaknete da su slike vaše, jer će taj detalj samo da vam dodaje poene kada je reč o kredibilitetu i relevantnosti vašeg bloga.

 

Skrinšotovi

 

Ovu tehniku možete da koristite u okolnostima kada kreirate objave koje su u vidu tutorijala ili određenog uputstva kako bi nešto moglo da se uradi. Tada možete da priložite snimke svojih aktivnosti ili fotografije samog ekrana koji koristite.

 

Ukoliko su ovi skrinšotovi vezani za određeni sajt, onda se preporučuje da stupite u kontakt sa autorom, odnosno s vlasnikom sajta, i zatražite dozvolu od njega za korišćenje isečaka sadržaja. Takođe bi bilo bi dobro da, kada dobijete dozvolu, negde navedete njegovo ime, kao i link ka samom sajtu.

 

foto: Promo

Naučite tehnike

 

Da biste mogli da koristite ove fotografije na pravi način, morate da imate barem osnovno poznavanje online oglašavanja, ponašanja ljudi na društvenim mrežama i internetu i tehnike kreiranja plana nastupa i komunikacije. Kratki kursevi od nekoliko meseci vam sigurno neće pomoći u tome. Moraćete da posvetite barem jednu godinu učenju, uz kompetentne mentore i realne projekte


Upišite obuku u domenu internet-marketinga i napravite prvi korak ka svojoj novoj karijeri.

 

 

(Promo - tekst / Foto:Promo)