Ilustracija, Foto: Shutterstock

on je pričao da je istina, neki nisu verovali

VODA JE NADIRALA, RAZBIO SAM STAKLO I OSETIO NEČIJE RUKE NA SEBI: Nije bilo dobro biti blizu ovog čoveka, jer oko njega se ginulo!

Društvo

Bio je profesor muzike. Smrt je počeo da izbegava kako se rodio. Takav mu je usud bio. Na kraju je dospeo i na čuvenu Riplijevu listu "Verovali ili ne".

Za njega kažu da je bio najsrećniji čovek ne samo u bivšoj Jugoslavije nego na svetu. Drugi pak kažu da je bio najnesrećniji. Nekada nije bilo nimalo dobro nalaziti se u njegovoj blizini.

Ali krenimo od dana kada je došao na svet. Ni to nije bilo kako smo navikli.

ROĐEN U ČAMCU

Zvanično piše da je rođen u Dubrovniku, ali... Kad mu je majka Slavica bila u sedmom mesecu trudnoće, roditelji Frane Selaka odlučili su da odu u ribarskom čamcu njegovog oca Martina da love ribu. Majka je dobila trudove dok su se kretali prema ostrvcetu Lokrumu. Martin je prerezao pupčanu vrpcu nožem i sina okupao u moru. Bilo je to 14. juna 1929.

Kada je Frane ima 11 meseci krenuli su problemi sa crevima. lekari su ga otpisali, a Slavica je, kako je kasnije pričao, skinula mu košuljicu i otrčala u crkvu. Tamo se molila svetoj Maloj Tereziji, a košuljicu su blagoslovili sveštenici. Vratila se u bolnicu, obukla mu košuljicu, a doktori su mu dali jaku injekciju kalcijum bromata i preživio je.

Onda je sa 11 godina umalo oslepeo, razne terapije madicinske i "bapske" su pomogle.

U ozbiljnijim godina je šest puta izbegao smrt. Prvi put 1957.

- Bogu hvala da smo decu ostavili u Odžaku pa smo u autobusu bili samo vozač i ja. Išli smo prema Modriči s namerom da popijemo još jednu "putnu", a Ahmet je bio poznat po tome što ne seda za volan bez pola litre rakije u sebi. Ali vozio je bez greške. Na jednoj krivini smo, umesto udesno, išli pravo iako je Ahmet okretao volan. Udarili smo i probili ogradu mosta te pali u reku Bosnu. Srećom, na tom mestu reka nije duboka pa se nismo udavili - ispričao je ranije Frane za Jutarnji list.

HLADNA NERETVA

Koliko sledeće godine ovaj profesor muzike bio je putnik kada se desila železnička nesreća na pruzi Sarajevo - Dubrovnik. Bilo je nevreme, a on u kupeu sa jednom bakom. Odjednom se velika stena sručila na šine i voz se survao u hladnu Neretvu. Voda je počela da nadire u vagone...

- Nikad nisam govorio da sam hrabar. Pre ću reci da sam kukavica i da sam se strašno uplašio. Bilo mi je žao i te bakice, majke moga prijatelja iz Stona. Nekako sam razbio prozorsko staklo i voda je uletela u vagon. Uhvatio sam nekako bakicu i uspeli smo da isplivamo na površinu. Jednom sam rukom plivao, a drugom držao bakicu dok nisam osetio nečije ruke koje su nas izvukle na sigurno. Bili su to meštani Grabovca, sela blizu Jablanice gde se dogodila nesreća - ispričao je Frane.

U toj nesreći poginulo je 17 ljudi.

IZLETEO IZ AVIONA

Majka se razbolela 1962. Bila je u Rijeci, a on je krenuo iz Zagreba avionom. Prvi put je leteo u životu. Ukrcao se u DC 8. Smestio se je u samom repu aviona, pored vrata za izlaz u hitnim slučajevima i malog bifea odakle su stjuardese nosile osveženje za putnike. Zagledao se u jednu od njih, ustao i razgovarao s njom nekoliko minuta. A onda se začuo jak udar.

Sebi je došao posle tri dana provedena u šok-sobi Traumatološke klinike u Zagrebu.

- Ispričali su mi lekari, a i čitao sam u tadašnjem Vjesniku da je avion udario u planinu i da su poginuli svi članovi posade i putnici, 20-ak ljudi. Preživeli smo lepa Rozika i ja. Nakon udarca aviona u brdo, Rozika je izletela kroz vrata na repu aviona, a onda je vazduh i mene povukao. Rozika se zaplela o grane neke jelke ili bora pa su je, gotovo nepovređenu, pomoću vojnih helikoptera skinuli, a ja sam se zabio u golemi plast sena pokraj nekog sela u Gorskom kotaru. Istragom su ustanovili da sam preživio pad iz aviona s 800 metara visine. Nisam imao nikakve prelome ni ozbiljnije povrede - kazao je.

U PONOR DUBOK 150 METARA

Kasnije je Frane dva puta u poslednjem trenutku izbegao smrt vozeći se u svojoj "ladi" koja se prvo zapalila u vožnji, a drugi put zapalila i eksplodirala. On je na vreme zaustavio automobil i pobegao i opet prošao bez povreda. Zatim se na serpentinama prema Karlobagu sudario se sa kamionom Unprofora. Prikolica se preprečila na putu i udarila u njegov automobil, koji je sa Franom se strovalio u ponor od 150 metara. Selak je ispao iz kola, pošto se nakon pada iz aviona zarekao da se više nikad neće vezati.

I taj auto je eksplodirao, a njega su vatrogasci našli kako visi na nekom drvetu na steni. Poginule su četiri osobe.

ISTINA ILI NE

Frane je 2002. godine dobio sedmicu na lotu i oko 900.000 evra. Srčani udar je imao 2014. Nisu mu ga izazvale pare sa lutrije, ali zanimljivo je da se pri napadu zatekao baš u blizini bolnice.

Profesor muzike iz Petrinje u Hrvatskoj umro je 2016. u 87. godini.

Pojedini sajtovi i mediji nisu proveravali njegove priče i nisu našli dokaze da je avionska nesreća DC-8 zvanično zavedena, kao ni ostale nesreće. Neki su čak naveli da je Selak sve izmislio i plasirao u javnost.

Kurir.rs