DAMIR OKANOVIĆ: Dobro je što je Bodirogu ZAUSTAVIO PRESRETAČ, a ne bandera ili bilo šta drugo na putu!
Foto: Marina Lopičić

STOP BAHATIM VOZAČIMA

DAMIR OKANOVIĆ: Dobro je što je Bodirogu ZAUSTAVIO PRESRETAČ, a ne bandera ili bilo šta drugo na putu!

Crna Hronika -

Posle tragedije u Nišu u kojoj su stradali 12-godišnji dečak i pešak (48), kad je na njih naleteo Nemanja S. (19) vozeći "audi" brzinom od 180 km/h, prekjuče je u Beogradu zaustavljen naš proslavljeni košarkaš Dejan Bodiroga, koji je "maseratijem" jurcao čak 174 kilometra na sat, gotovo duplo brže od ograničenja na auto-put koji prolazi kroz glavni grad!

Nakon smene načelnika saobraćajne policije u Nišu posle pomenute nesreće, usledila je pojačana kontrola saobraćaja u ovom gradu, što je rezultiralo zaustavljanjem vozača koji je išao 146 km/h na mestu gde je dozvoljeno voziti 50 kilometara na sat, ali i sa još 100 ustanovljenih saobraćajnih prekršaja! Primeri bahate vožnje svakodnevno pune stupce crne hronike širom Srbije, a javnosti se nameće utisak da naši vozači, uprkos ne tako malim kaznama, ne haju mnogo za saobraćajna pravila.

Damir Okanović, auto-put, Miloš Veliki
foto: Dragana Udovičić, Tanjug/Dimitrije Goll

Sekund sve menja

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja za Kurir ističe da je zakon zreo za promenu u svakom slučaju.

- Nisam za povećavanje kazni, već za pooštravanje kontrole saobraćaja i to tako da se poveća broj video-nadzora. Promenom odredaba zakona o prekršajima u vezi sa dostavljanjem sudskih poziva smanjeno je zastarevanje predmeta. Što se tiče pooštravanja kazne, smatram da bi trebalo oduzimati dozvole onima koji upravljaju vozilom sa preko dva promila alkohola u krvi - rekao je Okanović.

On dodaje da je, da bi se nešto promenilo, neophodno promeniti stavove, i to od vrtića.

- I to tako da se deci objasne posledice saobraćajnih nezgoda - ne da im neko objašnjava šta je crveno i zeleno svetlo na semaforu, već da kroz konkretne primere shvate šta znači upravljati vozilom duplo brže od dozvoljenog - kaže Okanović i dodaje da vozači nekad nisu svesni da u sekundi mogu da upropaste živote.

Komentarišući brzinu kretanja našeg košarkaša Bodiroge, Okanović kaže da je neizmerno srećan što ga je zaustavio presretač, a ne neka bandera ili drugi automobil.

- Vozilo koje se kreće tako brzo vozaču daje vrlo malo prostora i vremena za izbegavanje saobraćajne nezgode. To je brzina koja u slučaju nezgode daje nula odsto šanse da preživi vozač ili onaj na koga je on naleteo. Da je pri toj brzini udario drugi automobil, niko u njemu ne bi ostao živ - rekao je Okanović.

Saobraćajna Nesreća, Kontrola, Kazna, Bezbednost, Prekršaj, Aleksandar Radenković, Uprava Saobraćajn
foto: Jelena Rafailović

Nasilnička vožnja

Kako je ranije za Kurir izjavio kapetan policije Aleksandar Radenković iz Uprave saobraćajne policije MUP Srbije, tokom noći se najviše zaustavljaju mladi vozači.

- Nasilnička vožnja je najopasniji, najteži i najstrože sankcionisani prekršaj u saobraćaju, a u prvih 11 meseci 2020. imali smo 1.600 takvih prekršaja, dok ih je 2019. bilo 2.000. Kod prekoračenja brzine zastupljena su uglavnom skuplja i jača vozila, kao što su "audi" i BMW. Ti vozači po pravilu imaju do 25 godina, često budu u teško alkoholisanom stanju, a u poslednje vreme je i mnogo njih pod uticajem psihoaktivnih supstanci. Naravno da ne voze svi mladi tako - rekao je Radenković.

Milan Božović
foto: Zorana Jevtić

Milan Božović, veštak

Važnija je prevencija

Veštak Milan Božović za Kurir kaže da opravdanja za bahatu vožnju nema, ali da naša zemlja mora da radi na prevenciji i saobraćajnom obrazovanju.

- Naši zakoni su prilično dobri, nismo blagi, a nismo ni oštriji od drugih zemalja, imamo i prekršaje za koje je kazna čak 1.000 evra. Poenta nije u pooštravanju kaznene politike, već u prevenciji, u tome da se deca od malih nogu nauče i da svi shvatimo rizik nebezbednog ponašanja u saobraćaju - navodi Božović.

Šta predlažu stručnjaci

* Pooštravanje kontrole saobraćaja povećanjem video-nadzora * Poenta je u prevenciji, i to još kod dece * Oduzimati dozvole onima koji upravljaju vozilom sa preko dva promila alkohola * Davati primere mlađima da shvate šta znači upravljati vozilom duplo brže od dozvoljenog

Opasan izazov na Instagramu

Pozivali mlade na bahatu vožnju!

Kurir je pre nekoliko meseci pisao o opasnom izazovu na Instagramu u kom su se mladi pozivali da što bahatije voze i snimaju sebe kako prave prekršaje. - Reč je o izuzetno opasnoj i bahatoj vožnji. Tragično je što pojedinima to bude poslednje lajv emitovanje u životu. Osim što mladi na ovaj način ugrožavaju svoj život, oni ugrožavaju i druge, jer neko može nastradati u nesreći izazvanoj na ovaj način - rekao je tada Damir Okanović.

Kazne za prekoračenje

Prekoračenje brzine u naseljenim mestima i kazne koje slede:

- preko 10 km/h od dozvoljene brzine - prekršajni nalog i kazna od 3.000 dinara / plaćanje u roku od 8 dana 1.500 dinara

- preko 11 do 20 km/h - prekršajni nalog i kazna od 5.000 / plaćanje u roku od 8 dana 2.500 dinara

- preko 21 do 30 km/h - prekršajni nalog i kazna od 10.000 dinara / plaćanje u roku od 8 dana 5.000 dinara

- preko 31 do 50 km/h - prekršajna prijava, kazna od 10.000 do 20.000 dinara i zabrana

- preko 51 do 70 km/h - prekršajna prijava, kazna od 20.000 do 40.000 dinara i zabrana

- preko 71 do 90 km/h - prekršajna prijava, kazna od 100.000 do 120.000 dinara

- preko 90 km/h - prekršajna prijava i kazna preko 120.000 dinara

Što se tiče prekoračenja brzine van naseljenih mesta, toleriše se 10 km/h preko dozvoljene brzine.

Kurir.rs/Jelena Rafailović - Jelena Ivić/foto:Kurir

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track