"MISLIO SAM DA ME JURE KRIMOSI PA SAM NAGAZIO" Kurir u patroli s policijskim presretačima! Ovo su HIT IZGOVORI bahatih vozača!
Pripadnici Saobraćajne policije već 15 godina brinu o bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije, a najčešće sankcionišu prekaoračenje brzine
Ekipa Kurira patrolirala je sa presretačima, pripadnicima Saobraćajne policije, Mladenom Nikolićem, Ivanom Lapčevićem i Mladenom Savićem, koji su nam pokazali kako kontrolišu bahate vozače u saobraćaju.
Uverili smo se da brza vožnja po glavnim putevima Srbije nije strana građanima, a samo jedna sekunda pri neprilagođenoj brzini mogla bi da bude kobna, zbog toga saobraćaj već 15 godina kontrolišu Presretači.
U vožnji naših reportera zaustavljen je vozač koji je na auto-putu za Novi Sad, na deonici na kojoj je dozvoljena brzina 100 km/h vozio 144,1. Policajci su prvo primetili da se vozilo koje je bilo ispred nas kreće brzo, prišli smo vozilom, snimili prekršaj i nastavili kretanje ispred njega. U tom trenutku policijski službenici uključili su rotacije i natpis na zadnjem staklu automobila: "STOP POLICIJA, PRATITE NAS", uz zvuk sirene.
Žure i u toalet
Presretači su legitimisali vozača i pokazali mu snimak prekršaja. Zaustavljeni nije imao primedbe i prihvatio je zamerke policajaca, ali prema rečima naših sagovornika, u većini su oni koji smišljaju razne izgovore kako bi pokušali da kaznu izbegnu.
Reakcija vozača kad ih zaustave presretači, kako nam kaže Mladen Nikolić, zavise dosta od situacije.
- Mnogi se iznenade, ali ima onih koji su očekivali i koji znaju da je to Presretač. Međutim, postoje razni izgovori u momentu kad ih zaustavimo. Razlozi su često da kasne na sastanak, da žure do toaleta, a bude i toga da kažu da su mislili da smo kriminalci, da ih neko juri, pa su bežali. Svakodnevno imamo situacije da se vozači vade za učinjene prekršaje - objašnjava nam Nikolić.
Dok je potera za vozačem kojeg su policijaci presreli sa reporterima Kurira trajala, Nikolić nam je objasnio kako oni funkcionišu i kako da građani prepoznati pravog Presretača.
- Presretači su osnovani 2008. i od tada u kontinuitetu vrše kontrolu saobraćaja na svim putevima u Srbiji. Njihova uloga je kontrola saobraćaja, uočavanje, dokumentovanje i procesuiranja svih prekršaja po Zakonu o bezbednosti saobraćaja - kaže Nikolić.
- Svako vozilo koji koriste presretači spolja izgleda kao civilno, a unutra je opremljeno uređajima za dokumentovanje prekršaja. Imamo dve vrste uređaja, polkam i ramen. Polkam je osmišljen tako da snima prekršaje i meri brzinu kretanja. Može da otkrije prekoračenje brzine, nepropisno preticanje, prolaske kroz crvena svetla, nepropuštanje pešaka i bukvalno sve prekršaje propisane zakonom - dodaje sagovornik.
Novija i jača vozila
Dodaje da su najčešći prekršaji koje evidentiraju presretači prekoračenje brzine kretanja, nepropisno preticanje, vožnje zaustavnom i žutom trakom, prolasci kroz crvena svetla, pojas i korišćenje telefona.
Kako kažu naši sagovornici, prekršaje prave vozači najnovojih modela automobila, ali i vozači "juga", nema pravila. Međutim, obično su u pitanju novija i jača vozila, koja brzo mogu da razviju veliku brzinu, poput BMW i "audija".
Kurir.rs - D. Antonijević
PREDSEDNIK VUČIĆ: SAD uvode sankcije NIS, razgovaraćemo i sa Rusima i sa Amerikancima! Studentima su ispunjeni svi zahtevi! Stanovi za mlade od 20 do 35 godina