Slušaj vest

Nakon drame na letu za Glazgov kada je naš državljanin sprečio jednog od putnika koji je pretio da će aktivirati bombu - talačke krize tokom letova ponovo su u fokusu.

Putnik koji pokušava da uđe u kokpit aviona više zvuči kao neka scena iz filma, međutim upravo se to dogodilo na letu iz Londona ka Glazgovu gde je avion hitno preusmeren. Na svu sreću negativnih ishoda nije bilo, međutim ono što se jeste desilo jeste da su na moment i putnici kao i cela posada na određeni način bili ugroženi. U ovakvim situacijama obično se i postavljaju pitanja koliko je bezbedno leteti avionom, da li je bezbednost dobro urađena i kako se uopšte ponašati u ovakvim trenucima.

Kako reagovati u slučaju takve situacije, i da li je bezbednost u vazdušnom saobraćaju ugrožena, rekao je za Kurir televizijuStevan Ignjatović, pilot u penziji.

366448_250729.01_16_35_20.Still018.jpg
Foto: Kurir Televizija

- Jesam imao slične situacije i to u tri navrata, to je bila 1982. godina, kada smo imali lažnu dojavu bombe, nije bilo putnika, nego putem radioveze nas je kontrola leta obavestila da su i oni dobili obaveštenje da na našem letu ima bomba. To je bilo stresno, ali smo mi postupili po proceduri koja je tada važila, a to je da smo obavestili kabinsko osoblje da imamo neki problem, rekavši im da je u pitanju bomba. Oni su krenuli redom u putničku kabinu kako bi proverili kofere. Ne može se svaki put olako odreagovati jer nikada ne znate kada je istina, a kada nije istina. Kompletne posade prolaze kroz takozvanu kontradiverzionu kontrolu - kaže Ignjatović i dodaje:

- Od skenera ručnog prtljaga pa do skenera celog tela, pa onda sad imate i ove skenere koji su kao da ste ušli u rengen. Znači, nemogućnost je da vi ponesete nešto sa sobom. Vi imate u Izraelu kontrole putnika koji dolaze na aerodrom koji počinju kilometar daleko od aerodroma. 500 metara od aerodroma, pa 100 metara od aerodroma i onda ulazite u aerodrom gde vas čekaju još dve kontrole.

Međutim, koliko god da ovakvi događaji uznemiravaju, istraživanja za sada imaju pozitivnu brojku, a to je da se ovakvi događaji dešavaju tek na svakom 568. letu, što negde i dalje aviosaobraćaj čini bezbednim.

DA LI POSTOJI MOGUĆNOST TALAČKE KRIZE? Nekadašnji pilot za Kurir televiziju upozorava: Putnici moraju da prepoznaju SUMNJIVO ponašanje u avionu! Izvor: Kurir televizija

 - Znači, šta je ovde problem kod nas? Niko ne prihvata deo odgovornosti za takvu neku priču iz prostog razloga što kaže nije to moj posao. Znači, od trenutka kad se čekirate, pa do trenutka kada su kontrole, pa pasoške kontrole, pa pre ulazka u avion, neko mora da prepozna od zaposlenih da je neko sumnjiv. I na ulici ćete ga prepoznati u autobusu, a kamo li ne ako hoće da uđe ovde. Mi moramo da imamo edukovane ljude koji će se baviti tim stvarima. Ako putnik vidi čoveka koji se znoji, drhti, koji ima neartikulisane pokrete, to će da izazove sumnju, zar ne? Onda lepo svaki putnik pritisne ono dugmence gore, cabin call, stjuardesa dođe, pita vas, a vi kažete "čovek pored mene se nenormalno ponaša". Vidite sa njim o čemu se radi.

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Kurir televizija je dostupna na kanalu broj 109 za korisnike MTS Iris TV, na kanalu 9 za korisnike m:SAT TV, Supernova i Yettel Hipernet TV, na kanalu 9 za korisnike SBB EON, na kanalu 108 za korisnike BeotelNet, na kanalu 8 za korisnike Orion telekoma i na kanalu broj 112 za korisnike Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme M:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Kurir.rs

DNEVNA CRNA HRONIKA 29.07.2025. Izvor: Kurir TV