NOVA TEORIJA O NESTANKU MH370: Evo kako je pilot postao heroj i sprečio još veću katastrofu
Foto: AP 19 Okt

Istina je tamo negde

NOVA TEORIJA O NESTANKU MH370: Evo kako je pilot postao heroj i sprečio još veću katastrofu

Planeta -

Otkad je u martu 2014. godine nestao malezijski avion sa 227 putnika i 12 članova posade, pojavile su se mnoge spekulacije i terije koje su pokušale da objasne šta se zapravo dogodilo.

Ipak, pitanje je hoćemo li ikada saznati istinu.

I australijski ljubitelj aviona, avijatičar Mik Gilbert analizirao je sve okolnosti pod kojima je nestao avion. Podsetimo, letelica je letela od Pekinga do Kuala Lumpura.

Dok je prelazio preko Južnog kineskog mora, avion je bio u kontaktu sa kontrolom, ali je nestao sa njihovog radara oko sat vremena po poletanju. Poslednji put je uočen 370 kilometara severozapadno od Penanga na severozapadu Malezije. Gilbert tvrdi da je MH370 bio u opasnosti od požara, a moguće je i da je sistem za kiseonik bio u kvaru.

"Požar u grejaču šoferšajbne bi mogao da objasni i gubitak signala i prekid u satelitskoj komunikaciji", kaže Gilbert.On tvrdi da je od 2002. do 2014. godine bilo najmanje 39 ovakvih slučajeva.

Krilo za koje se sumnja da je deo nestalo aviona, Foto: Reuters
Krilo za koje se sumnja da je deo nestalo aviona, Foto: Reuters

Gilbert kaže da bi to dalje prouzrokovalo ubrzan pad pritiska u kokpitu. Promena u pritisku bi otključala vrata koja dele kokpit od putničke kabine, što znači da bi za 20-25 minuta svi bili mrtvi. On napominje da je u ovim uslovima moguće da je pilot preživeo, zato što je prepoznao rane znake hipoksije, nedostatka kiseonika, zbog čega bi mnogi pali u nesvest. Ukoliko je pilot to znao, dišući duboko trudio bi se da ostane pri svesti.

"Tada bi shvatio da je komunikacija u prekidu, da je sve neupotrebljivo. Ne bi mogao da koristi ni mobilni jer ne bi bilo signala. Ne bi mogao ni ručno da upravlja avionom jer je požar nagoreo instrumente, a bila je noć bez mesečine. Mogao je samo na kratko da boravi u kokpitu, a kiseonik je nestajao", analizira Gilbert.

Da je avion nastavio samo još 20 minuta, približio bi se indonežanskoj Sumatri gde živi oko 5 miliona ljudi. Gilbert smatra da je pilot odlučio da okrene avion u drugom pravcu i čeka dok ne nestane goriva kako se ne bi srušio na naseljena područja i tako izazvao još veću katastrofu.

Prema procenama, MH370 se srušio 200 kilometara dalje od oblasti koja se trenutno pretražuje. Gilbert veruje da je na ovaj način pilot praktično ispao heroj.Američki konsultant za beznednost, pilot Džon Koks smatra da je ova teorija moguća.

"Verovao sam da je najverovatniji uzrok namerna akcija pilota. Zahvaljujući istraživanju gdina Gilberta, mogu reći da je sve moguće i da nemamo teoriju koja jedina sve objašnjava. Sve opcije i dalje dolaze u obzir", kaže Koks.

(News.com.au)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track