Najnovije vesti

Espreso.rs

Adria media

(FOTO) SPEKTAKULARNO OTKRIĆE: Astronomi pronašli supernovu staru više od 10 milijardi godina!

UMIRUĆA ZVEZDA

Planeta

Astronomi su objavili da su otkrili ogromnu kosmičku eksploziju umiruće zvezde, staru 10,5 milijardi godina, a reč je o najudaljenijoj od svih dosad otkrivenih supernova.

"DES16C2nm (ime koje je dobila ta supernova) je krajnje udaljena, ekstremno sjajna i ekstremno retka, nije to stvar na koju astronom naiđe svakog dana”, objasnio je Metju Smit, glavni autor studije.

Pojava se dogodila kada je masivna zvezda iz vrlo udaljene galaksije 'umrla' kataklizmičkom eksplozijom poznatom pod imenom supernova.

Smrt zvezde prate pojave koje su vrlo silovite jer materija koja stvara zvezde izbačena je brzinama od nekoliko hiljada kilometara u sekundi. Zbog neverovatne količine oslobođene energije, ta pojava sjaji kao 200 miliona sunaca i može se uočiti sa Zemlje.

Svetlost emitovana tom nebeskom pojavom dosegla je našu planetu 10,5 milijardi godina nakon što se dogodila i otkrivena je prvi put u avgudtu 2016. Njenu udaljenost i ekstremni luminozitet potvrdili su u oktobru 2017. tri različita teleskopa.

Međunarodna ekipa astronoma pod vođstvom Univerziteta u Sauthemptonu izradila je studiju objavljenu u magazinu Astrofizikal i svrstala je tu zvezdu među “super luminozne supernove”, koje su najsjajnije i najređe.

"Osim što je otkriće vrlo uzbudljivo, ekstremna udaljenost supernove DES16C2nm daje nam jedinstveni uvid u prirodu super sjajnih supernova”, rekao je Smit.

"Ultraljubičasta svetlost emitovana tom supernovom podučava nas o količini metala proizvedenog eksplozijom i o temperaturi same eksplozije, a te dve informacije su bitne za razumevanje uzroka tih kosmičkih eksplozija”, rekao je.

Kurir.rs/Dnevno.hr
Foto: Profimedia/Ilustracija

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

Spektakularna šetnja svemirom! Astronaut NASA ledbi, a Zemlja mu kao na dlanu!

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.

Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).

Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).

Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.