icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

BESNI RAT U SILIKONSKOJ DOLINI: Sukob šefa Epla i Zakerberga dodatno zakuvala  afera Fejsbuk!
Foto: Printscreen Tweet

prozivke

BESNI RAT U SILIKONSKOJ DOLINI: Sukob šefa Epla i Zakerberga dodatno zakuvala afera Fejsbuk!

Planeta

Izvršni direktor “Epla” Tim Kuk kritikovao je Fejsbuk više puta posle skandala s krađom podataka povezane sa britanskom firmom “Kembridž analitika”, koja je nelegalno skupila podatke 50 miliona korisnika ove društvene mreže. Kuk je prošle nedelje pozvao vladu da reguliše kompanije poput Fejsbuka, što je privuklo pažnju.

"Mislim da je najbolja regulacija ona koje nema, odnosno samoregulacija. Međutim, mislim da smo otišli dalje od toga", rekao je tada Kuk.

 

Na pitanje šta bi uradio da je na mestu Marka Zakerberga, izvršnog direktora Fejsbuka, on je kratko odgovorio:" Ne bih došao u ovu situaciju".

 

Ovo je prvi put da je Kuk direktno imenovao Zakerberga kad je pričao o “Eplu” i privatnosti, a kasnije je to bolje objasnio.

 

"Mi brinemo o iskustvu naših klijenata. I nećemo da trgujemo vašim ličnim životom. Privatnost je za nas ljudsko pravo. To je građanska sloboda i nešto što je jedinstveno Americi, poput slobode govora i štampe, privatnost je tu za nas. Uvek smo to radili. Ovo nije nešto što smo počeli prošle nedelje kad smo videli da se nešto događa. Radimo to godinama ", rekao je Kuk, preneo je Biznis insajder.

 

On je još u otvorenom pismo 2014. ukazao na razlike između klijenata i proizvoda.

 

"Kad je onlajn služba besplatna, vi niste klijent. Vi ste proizvod", zaključio je on tada.

Ovaj udarac je verovatno bio namenjen Guglu, ali se i Fejsbuk našao na udaru. U to vreme ova izjava nije imala istu jačinu kao Kukovi komentari od prošle nedelje, ali je jedna osoba sigurno primetila, šta je izvršni direktor "Epla" rekao te godine, a to je bio Mark Zakerberg.

 

Fejsbuk se tada suočavao sa krizom privatnosti, ali ni približno kao sada, kad je “procurio” post u kojem se pominje “rast pod svaku cenu” i kad je otkriveno da je “Kembridž analitika”, inače firma povezana sa američkim predsednikom Donaldom Trampom, krišom koristila podatke 50 miliona korisnika Fejsbuka.

Fejsbuk je 2014. pričao o “povezivanju sveta”, zbog čega se projekat ove društvene mreže da omogući jeftin pristup internetu našao na naslovnoj strani magazina Tajm. Postoji jedan deo u toj priči koji posebno upada u oči – ovo je jedini put da se Zakerberg “unervozio”, kako je napisao Tajm, reagujući na Kukovu izjavu da je “klijent proizvod”.

 

"Ono što me frustrira je što sve više ljudi izgleda da izjednačavaju oglašavački model poslovanja sa nekom vrstom ispadanja iz 'koloseka' sa klijentima. Mislim da je to smešan koncept. Mislite da samo zašto što plaćate 'Epl' da ste nekako u istom koloseku s njima? Da jeste, njihovi proizvodi bi bili mnogo jeftiniji", rekao je Zakerberg za Tajm.

 

Magazin je tada ukazao na to da korisnici Fejsbuka u stvari plaćaju, samo ne novcem, već svojom pažnjom i ličnim informacijama. Slične komentare o Guglu i Fejsbuku Kuk je iznosio i 2015, a njegov prethodnik Stiv Džobs uporedio je “Eplov” stav o privatnosti sa rivalima poput Gugla 2010. Fejsbuk i Gugl, naravno, koriste podatke korisnika kao suštinski deo njihovog lukrativnog biznisa s oglašavanje.

 

Zakerberg nije komentarisao Kukove izjave od prošle nedelje, bar ne javno., ali njegova reakcija na ranije Kukove izjave govori o zahlađenju odnosa između dve kompanije i dvojice biznis lidera, posebno po ovom pitanju.

Neprijateljstvo se uselilo i u “Eplove” proizvode” – iako je “ajfon” ranije davao specijalne privilegije Fejsbuku u svom operativnom sistemu, prošle godine ga je uklonio iz iOS-a.

 

Fejsbuk je jedna od najučitavanijih aplikacija na “ajfonima”. “Epl” je takođe napravio kompromise u vezi podataka korisnika i slobode govora u Kini, kojima se mnogi suprotstavljaju, uključujući grupe za ljudska prava. Ali, tačno je i to da “Epl” ima biznis model zasnovan na pravljenu proizvoda, on ne treba oglašavanje da zaradi. I to je ključna razlika između komšija u Silikonskoj  dolini, a kako ocenjuje Biznis insajder, ona će postajati sve jasnija kako vreme prolazi.

 

Kurir.rs/Biznis insajder

Foto printscreen Tweet

 

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.