PRAVAC CRVENA PLANETA: NASA lansirala misiju da ispita unutrašnjost Marsa i otkrije šta ga to trese!
Foto: AP / NASA

Insajt

Mars će po prvi put biti "dubinski pregledan" a to će omogućiti misija Insajt koju je NASA jutros lansirala iz vazduhoplovne baze Vanderberg u Kaliforniji.

Ukoliko sve bude teklo po planu, sonda teška 790 kilograma će se 26. novembra, nakon 6-mesečnog putovanja, pridružiti oslaim NASA svemirskim brodovima, kojih ima ukupno 5, a koji rade iznad Marsa.

Insajt će omogućiti da bude proučena Crvena planeta ispod njene površine, i pokušaće da otkrije šta to "trese Mars", odnosno seizmičke aktivnosti na njemu.

foto: AP / NASA

Glavni istraživač misije Brus Banerdt rekao je da će Insajt popuniti poslednju prazninu u istraživanju Marsa.

foto: AP / NASA

"Mapirali smo površinu čitave planete na osnovu vidljivih karakteristika, topografije, gravitacije i magnetnih polja" rekaoje on.

On je rekao da su do sada proučavali atmosferu, kako u celini, tako i na površini.

"Na četiri mesta smo roverom prikupljali podatke vezane za geologiju i sklapali kockice o površini Marsa. Međutim, prostori koji se nalaze na dubini od nekoliko kilometara su nam totalno nepoznati. Insajt će to promeniti jednim udarcem" rekao je on.

Insajt će pomoći naučnicima da kreiraju prvu detaljnu mapu unutrašnjosti Marsa.

Kurir.rs / CNN