Najnovije vesti

Espreso.rs

Adria media

NAUČNICI U ŠOKU: Otkrivena najvrelija planeta u svemiru (VIDEO)

KAO ZVEZDA

NAUČNICI U ŠOKU: Otkrivena najvrelija planeta u svemiru (VIDEO)

Planeta

Naučnici su došli do neverovatnog otkrića – pronađena je do sada najvrelija planeta koja je nazvana Kelt-9b.

Stručnjaci u Nasi veruju da bi temperatura egzoplanete (planeta izvan Sunčevog sistema) mogla da iznosi oko 4.300 stepeni celizijusa, što govori da je ovo najtopliji svet koji je do sada otkriven te da planeta postaje toplija od nekih zvezda. Za poređenje, temperatura na površini Sunca iznosi preko 5.500 celzijusa.

"Planeta Kelt-9 je gasni džin - velika je kao tri Jupitera, ali je dvaput manje gustine", objasnili su iz Nase.

Naučnici smatraju da je to rezultat jake radijacije koju emituje zvezda oko koje planeta kruži, jer radijacija atmosferu KELT-9b "naduva kao balon".

Kako je poznato, toplotu uzrokuje zvezda Kelt, na kojoj su temperature blizu 10.000 stepeni. Ova planta je 30 puta bliže svojoj zvezdi nego Zemlja Suncu.

Zbog toga što je tako blizu zvezde Kelt, planeta kruži oko zvezde samo 36 sati, a iste strane planete su uvek okrenute prema Suncu.

"Temperature su tako visoke, pa iako je reč o planeti, ona ima atmosferu zvezde", rekao je Kevin Heng, profesor na Univerzitetu u Bernu i koautor najnovije studije o Kelt9b koji je objavljen u časopisu Nature.

U atmosferi Kelt-9b pronađeni su gvožđe i titanijum, što govori o vrelini koja isparava iz ove planete.

Ovu planetu je otkrio je tim američkih astronoma, a od Zemlje je udaljena 650 svetlosnih godina i nalazi se u konstelaciji Labud.

Kurir.rs/ Metro

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.

Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).

Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).

Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.