icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

FORD ODBIO TRAMPA: Nek on tvituje, ne selimo fabriku iz Kine u SAD
Foto: Reuters

KONTRA

FORD ODBIO TRAMPA: Nek on tvituje, ne selimo fabriku iz Kine u SAD

Planeta

VAŠINGTON - Kompanija "Ford" neće preseliti proizvodnju hečbek karavan automobila iz Kine u SAD uprkos sinoćnjim tvrdnjama predsednika Donalda Trampa da njegovi porezi na kineski uvoz znače da će "fokus aktiv" sada može da se pravi u Americi.


Tramp je u nedelju na Tviteru objavio pobedu i napisao: "Ovo je tek početak. Ovaj automobil sada može da se PRAVI U SAD i 'Ford' neće plaćati nikakve carine!", prenosi agencija AP.

Reagujući na ovaj tvit, "Ford" je saopštio da "proizvodnja 'fokus aktiva' u SAD-u ne bi bila profitabilna", s obzirom na to da je procenjena godišnja prodaja ispod 50.000 vozila. Za sada, to znači da "Ford" jednostavno neće prodavati ovo vozilo u SAD-u.

 

Kristin Džicek iz Istraživačkog centra za auto-industriju izjavila je da "Ford" može da pravi "fokus" u mnogim drugim fabrikama širom sveta, "pa ako odluče da nastave s prodajom nekog modela 'fokusa' na američkom tržištu, imaju nekoliko opcija osim proizvodnje u Americi".

Povodom novih Trampovih tarifa, "Ford" je 31. avgusta saopštio da je odustavo od planova o isporukama "fokus aktiva" iz Kine u Ameriku. U aprilu je kompanija najavila da planira prekid proizvodnje automobila u Sjedinjenim Državama - osim svoje ikone, "mustanga" - i da će se fokusirati na profitabilnija SUV vozila.

 

"Ford" je u maju prestao da pravi "fokus sedan" u fabrici u Vejnu, u Mičigenu. Plan je bio, kaže analitičar iz "AutoPacifika" Ed Kim, da se linija "fokusa" redukuje u korist "aktiv" karavana i da se vozila uvoze iz Kine. "Bez tarifa, ovaj poslovni plan je bio prilično solidan za taj model na američkom tržištu", rekao je Kim.

Tarife su, međutim, sve preokrenule. Sjedinjene Države su 6. jula uvele carine od 25 odsto na 34 milijarde dolara vredan uvoz iz Kine, uključujući i motorna vozila. Prošlog meseca, Vašington je tome dodao carine na još 16 milijardi dolara kineske robe i sprema namete na još 200 milijardi dolara. Kina je na to odgovorila vlastitim carinama na američke proizvode.

 

Dve najveće ekonomije sveta su se sukobile zbog tvrdnji Sjedinjenih Država da Kina razvija predatorske taktike - uključujući i otvorenu sajberkrađu - kako bi se domogla tehnologije američkih kompanija i suprotstavila američkoj tehnološkoj dominaciji.

 

Kurir.rs/Tanjug

Foto: Reuters

 

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.