Alibabi danas je trebalo samo minut i osam sekundi da postigne prodaju robe za milijardu dolara. Ovo je ujedno bio prvi „dan samaca“ otkad je Džek Ma, osnivač kompanije, rešio da se povuče s njenog čela.

„Dan samaca“, kineski pandan američkom „crnom petku“ i „sajber-ponedeljku“, koji predsednik i glavni izvršni direktor Alibabe Danijel Džang promoviše kao 24-časovni onlajn šoping praznik od 2009. godine, beleži ubrzani rast s tendencijom da postane najveći maloprodajni događaj u svetu.

Poznat i pod nazivom „duplo jedanaest“ (Double Eleven), ime festivala potiče od kalendarskog datuma 11. novembra, pri čemu četiri jedinice (11/11) označavaju status samca.

Alibaba je prošle godine na svojim platformama na „dan samaca“ zabeležila prodaju vrednu 30 milijardi dolara, bacivši u zasenak 7,9 milijardi dolara ostvarenih u onlajn kupovinama na američki „sajber-ponedeljak“.
Prošlogodišnji rast prodaje na ovaj dan bio je 27 procenata, najniži u desetogodišnjoj istoriji tog događaja, što je nagnalo organizatore da potraže sveže ideje. Tako je ovogodišnji šoping festival počeo nastupima američke pop zvezde Tejlor Svift i domaćih popularnih zvezda kao što je Džekson Li.
Prodaja je u prvom minutu i osam sekundi dostigla milijardu dolara, da bi u prvom satu već iznosila 84 milijarde juana, što je za 22 procenta više od 69 milijardi juana zabeleženih u prvom satu prošle godine.
Kurir.rs
