Podsetimo, avion sa 239 putnika je leteo iz Kuala Lumpura ka Pekingu 8. marta 2014. godine kada je iznenada nestao sa radara, samo nekoliko sekundi nakon što je ušao u vazdušni prostor Vijetnama.
To nije uočila ekipa iz Malezije jer su imali dosta posla, a dok su konačno uvideli da boinga nema, pretpostavili su da ga je preuzela vijetnamska kontrola letenja.
Vijetnamci jesu uočili boing na svojim monitorima, a onda je nestao, međutim, prema pojedinim izveštajima, nisu o tome obavestili kolege iz Malezije.
Prošlo je čitavih 18 minuta pre nego što je malezijska kontrola shvatila da im je jedna letelica iščezla sa radara.
Malezijska mreža za bezbednost u aviosaobraćaju smatra da je nad letelicom preuzeta kontrola tokom leta jer su određene promene mogle biti izvedene samo ručno.
Ipak, ništa ne ukazuje da je neko mogao, recimo, da upadne u kokpit i preuzme kontrolu nad avionom.
Druge teorije su isticale problematičan privatan život pilota Zaharija Ahmada Šaha zbog čega se sumnjalo da je on namerno ubio sebe i putnike.
Analize podataka ukazuju da je avion leteo preko Indijskog okeana pre nego što je ostao bez goriva i veoma brzo se sručio u vodu.
Bilo kako bilo, zbog "rupe" od 18 minuta slučaj MH370 će ostati najveća misterija u istoriji avijacije.
Kurir.rs/Mirror Foto: EPA