OVO JE BIO SUPERLOVAC ISPRED SVOG VREMENA: Slabo uočljiv na radarima, a iz njega se razvio čuveni su-47 (VIDEO)
Naslednik su-47 berkut, Foto: Youtube/Printscreen

sovjetski proizvod

OVO JE BIO SUPERLOVAC ISPRED SVOG VREMENA: Slabo uočljiv na radarima, a iz njega se razvio čuveni su-47 (VIDEO)

Planeta -

Tokom 80-ih godina prošlog veka, Sovjetski savez je zacrtao cilj da se novim letelicama zameni četvrta generacija lovaca, MiG-29 i Su-27.

Tako je razvijen i avion koji je bio ispred svog vremena što se može videti na retkim fotografijama.

Ceo projekat je bio tako koncipiran da se na kraju dobije borbena letelica koja bi bila suvereni vladar bliske vazdušne borbe poznatije kao „dogfajt“ (engl. dogfight).

Približavajući se jubileju obeležavanja 80 godina svog postojanja OKB Suhoj je prikazao jedinstvene fotografije tajnog lovca S-22. Na arhivnim fotografijama, koje su se pojavile na internetu, vidi se maketa ovog aviona u prirodnoj veličini. Radi se o sovjetskom projektu razvoja lovačkog aviona naredne generacije pod oznakom S-22, prenosi Russia Beyond.

Radovi na novom lovcu su počeli 1983.godine. Ovaj projekat je predviđao stvaranje aparata koji će imati obrnutu geometriju krila (kontra-strela). Zahvaljujući ovoj aerodinamičnoj koncepciji povećan je ugao napada i generalna upravljivost letelice prilikom manevrisanja, posebno na podzvučnim brzinama leta. Ovaj avion su krasile i izuzetno visoke vrednosti prilikom njegovog propinjanja u visinu.

Pored toga, imao je i smanjenu reflektivnost elektromagnetnih talasa čime je bio slabo uočljiv na neprijateljskim radarima.

Može se videti i da su izduvne mlaznice motora izrađene u spljoštenom obliku. Iako je prošlo više od tri decenije od početka razvoja ove letelice, ova verzija mlaznice motora se još smatra najoptimalnijim i najprikladnijim rešenjem za letelice nove generacije.

Potom se iz ovog projekta razvio prototip Su-47 „Berkut“ koji je 1997.godine proizveden u svega jednom primerku.

Su-47 „Berkut“

Skoro 90 odsto površine krila je građeno od kompozitnih materijala (savremene legure titanijuma i ugljeničnih vlakana) što dodatno pojačava njihovu stabilnost. Ovi materijali su upotrebljeni kako bi krila bila što otpornija na lomnjenje pri dejstvu jakih centrifugalnih sila koje se javljaju pri izvođenju složenih manevara. Međutim, usled nemogućnosti dostizanja brzina koja su veće od 2 maha (pucanje krila), ovaj avion je ostao na prototipskom modelu.

Su-47 je jednosed dugačak 23 metra, sa rasponom krila 17 metara. Maksimalni plafon leta je 20.000 metara, projektovana brzina 2,500 km/čas a dolet i do 5.000 kilometara.

Kurir.rs/Rg.ru/Russia Beyond

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track