ŽIVEO JE PRE 140 MILIONA GODINA U Argentini pronađeni fosili jedne od najvećih životinja koje su hodale Zemljom! (FOTO, VIDEO)
Foto: Printscreen YouTube/Inside Edition

Nindžatitan

Naučnici su u Argentini otkrili fosile možda najstarijeg poznatog člana grupe dinosaurusa poznate kao titanosaurusi koja uključuje najveće kopnene životinje u istoriji Zemlje.

Istraživači su rekli u ponedeljak da fosili predstavljaju vrstu dinosaurusa po imenu Nindžatitan zapatai koja je živela pre 140 miliona godina tokom perioda Krede.

Dinosaurusi, fosili
foto: Printscreen Youtube/Inside Edition

Identifikovali su Ninžatitan kao titanosaurusa, grupu dinosaurusa biljojeda sa dugim vratom koji su hodali na četiri noge slične stubu. Nedovršeni skeletni ostaci dinosaurusa otkriveni su u argentinskoj patagonijskoj divljini, južno od grada Neuken. Istraživači su rekli da je Nindžatitan pokazao da su se titanosaurusi kao grupa prvi put pojavili davnije nego što se isprva mislilo.

"To je najstariji zapis poznat ne samo iz Argentine već iz celog sveta", rekao je za Rojters vodeći autor studije Pablo Galina, istraživač u Nacionalnom savetu za naučna i tehnička istraživanja Argentine (CONICET).

"Titanosaurusi su zabeleženi na raznim stranama sveta, ali najstariji poznati zapisi su bili moderniji od ovog nalaza".

U dužini od oko 20 metara, Nindžatitan je bio veliki dinosaurus, ali mnogo manji od kasnijih titanosaura poput Argentinosaurusa koji su dostizali dužinu od 35 metara. Istraživači su takođe rekli da prisustvo tako ranog titanosaurusa u Patagoniji podržava ideju da titanosauri potiču sa južne hemisfere. Nalazi su objavljeni u naučnom časopisu "Ameginiana".

Titanosaurus, fosili, Argentina
foto: Printscreen Youtube/Inside Edition

Titanosaurusi su deo veće grupe dinosaurusa zvanih sauropodi, koja uključuje i druge sa sličnim dizajnom tela, poput Brontosaurusa i Diplodokusa, koji su živeli u Severnoj Americi tokom perioda Jure, koji je prethodio periodu Krede. Brojni titanosaurusi koji su naseljavali Patagoniju postigli su gigantske razmere poput Argentinosaurusa, Patagotitana i Dreadnougtusa.

Hose Luis Carbadiljo, drugi istraživač CONICET-a, rekao je lokalnoj univerzitetskoj publikaciji da je starost Nindžatitanovih ostataka mogla navesti ljude da pretpostavljaju da kosti pripadaju grupi dinosaurusa koja je prethodila titanosaurusima. "U Patagoniji su titanosaurusi poznati tek od pre manje od 120 miliona godina", rekao je.

Kurir.rs/CNN