SAMI POČISTITE SVOJA SR*NJA: Ovo su razlozi zašto kamiondžije iz EU neće da voze u Britaniji ni za solidne pare ni za radnu vizu
Foto: Grant Falvey/LNP / Shutterstock Editorial / Profimedia

haos u britaniji

SAMI POČISTITE SVOJA SR*NJA: Ovo su razlozi zašto kamiondžije iz EU neće da voze u Britaniji ni za solidne pare ni za radnu vizu

Planeta -

Strane kamiondžije poručile su Londonu da ponuda od tri meseca radne vize i 4000 funti mesečno nije dovoljno primamljiva da dođu u Britaniju i voze tankere i kamione.

Jakub Borzikovski, koji je rođen u Poljskoj ali živi u Nemačkoj kaže da ponuda premijera Borisa Džonsona u vidu radne vize na tri meseca ne pruža njemu i drugim kamiondžijama sigurnost koja im je potrebna da ostave sve i presele se u Britaniju.

Drugi EU vozači takođe su odbili bonus od 2000 funti mesečno da se presele u Britaniju, dok je levičarski sindihat holandskog udruženja vozača kamiona poručilo d anjihovi članovi nemaju nameru da odlaze u Britaniju kako bi "počistili sr*nje koje su oni sami napravili", aludirajući a izlazak Britanije iz EU.

Britanska vlada saoštila je da je 5000 privremenih viza biti dostupno EU vozačima, kako bi mogli da voze po Britaniji do Božića. Predlog je naišao na žestoke kritike javnosti ali i ministara koji smatraju da to nije dovoljno.

Benzinske pumpe su "presušile" a supermarketi su opustošeni zbog nestašice vozača, što je opet posledica razlaza Britanije i Evropske unije. Udruženje vozača saopštilo je da im nedostaje 100.000 vozača, kao i da je oko 20.000 njih otišlo zbog Brezgizta, Ni epidemija kovida nije mnogo pomogla u tome da zadrže radnike.

0634886241, Britanija, kamion, benzin
foto: Grant Falvey / Zuma Press / Profimedia

Borzikovski je ITV njuzu rekao da on ne namerava da radi sa privremenom vizom jer mora da misli o svojoj budućnosti. "Ako vlada ponudi vizu na 12 meseci, onda bih mogao da isplaniram život. Ovako, tri meseca nisu opcija. Zaradio bih oko 12.000 funti za tri meseca i šta dalje?", rekao je on.

Francuski kamiondžija Samuel Anri rekao je da nema problem da putuje u Švajcarsku ili Nemačku ali da uopte nije zainteresovan da radi u Britaniji. "Kada vidite šta se dešavalo sa kovidom, kada su ljudi danima bili zaglavljeni na graničnim prelazima sa Britanijom, izgubite interesovanje. Ja imam porodicu i to je jednostavno previše komplikacija", rekao je on.

Andžej Dobrovolski, 44-godišnji Poljak koji ima građevinsku i transportnu firmu u Britaniji kaže da se mnogim vozačima neće dopasti Džonsonov preglog.

"Boris Džonson poziva vozače da se vrate i oni se smeju. Zašto bi dali otkaz u svojim firmama u Poljskoj ili Bugarskoj ili Rumuniji ili bilo gde drugde u EU za četiri meseca posla? Ono što Britanci ne razumeju je da nije novac najvažniji. Njihova ponuda kasni bar tri godine", rekao je Dobrovolski.

Tomaš Orinski, poljski kamiondžija rekao je Fajnenšl tajmsu: "Zašto bih želeo da odem u Britaniju, preskačem sve prepreke, suočavam se sa neprijateljskim okruženjem, kada mogu da odem u Irsku ili Holandiju i zaradim više i poštuju me i vozim po boljim putevima sa pobljim pumpama i budem slobodan Evropljanin a ne građanin drugog reda"?

0634895657, benzin, gužva, Britanija
foto: Grant Falvey/LNP / Shutterstock Editorial / Profimedia

Portugalac Rui Rodrigez, koji vozi od Španije do Belgije kaže da rad u Engleskoj "nije lak. Sve je komplikovano...ima mnogo problema. Nema parkinga za kamione".

Kamiondžije iz EU odbijaju da dođu u Britaniju, uprkos obećanjima britanske vlade da će dobiti vize i dobru platu, jer smatraju da su Britanci sami krivi za probleme koji su ih snašli.

Sa druge strane, britanski vozači osećaju se potpuno poraženo i nasamareno. Jedan od njih, koji je 30 godina radio kao kamiondžija, dao je otkaz jer su ga tretirali kao "gubavca".

Nestašice benzina i namirnica izazvale su haos u Britaniji. Po medijima i društvenim mrežama kruže snimci kilometarskih redova i tuča.

Uprkos brojnim pozivima i spekulacijama da je to u planu, vlada Borisa Džonsona saopštila je da još uvek ne nameravaju da angažuju vojsku da smiri situaciju.

Kritičari optužuju Džonsona i kompaniju da su mesecima znali za problem manjka vozača ali da su odlučili da zabiju glave u pesak.

Sa druge strane, Tajms prenosi, pozivajući se na izvore u vladi, da premijer ima spremnih 150 vojnika koji mogu da voze tankere ali da ne namerava još da ih angažuje jer veruje da će se situacija uskoro smiriti - pod uslovom da građani spuste loptu i ne kupuju panično benzin i namirnice jer ih, tvrde u Londonu, ima dovoljno.

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track