ŠKOTSKI AMBLEM: Kako je gazirano piće ukralo šou i postalo glavna tema klimatskog samita COP26
Foto: Chris James / Alamy / Alamy / Profimedia

samit u glazgovu

ŠKOTSKI AMBLEM: Kako je gazirano piće ukralo šou i postalo glavna tema klimatskog samita COP26

Planeta -

Zahvaljujući hvali visoko rangiranih gostiju, škotsko piće Ajrn Bru (Irn-Bru) doživelo je u Glazgovu zlatni maretinški momenat.

Dok se klimatski samit COP26 u Glazgovu privodi kraju, mnogi su zbunjeni kako je škotsko gazirano piće Ajrn Bru uspelo da izvede marketinški prepad godine i postane goruća tema samita.

Ovo jarko narandžasto piće stiglo je na naslovne strane svetskih medija kada je američka kongresmenka Aleksandrija Okasio-Kortez, poznata kao AOC, na Ingastramu podelila snimak na kome hvali piće koje je prvi put tada probala.

AOC je da proba gazirani napitak nagovorila škotska premijerka Nikola Sterdžon koja ju je dočekala na samitu sa limenkom Ajrn Brua i taj trenutak ovekovečila fotografijom koju je postavila na Tviteru.

Eksplozija koja je usledila na društvenim mrežama i u štampi učinila je za ovaj škotski brend ono što milioni funti u reklamama nikada ne bi uspeli. Naročito jer je Ajrn Bru, kao i namaz od kvasca Marmajt, nešto što ljudi ili vole ili organski ne podnose.

"Ova vrsta medijske pažnje je neprocenjiva. Brendovi retko kada mogu da stvore ovakve naslove. Sterdžon i AOC su postale ambasadorke Ajrn Brua i to, kako se čini, potpuno autentično i nenamešteno", rekao je Gardijanu Kolin Kenegi, izvršni direktor kontent agencije Redvud.

Iako su zvanični sponzori skupa platili milione da se reklamiraju na samitu, Ajrn Bru, odnosno kompanija AG Bar, su napravili drugačiji dogovor sa organizatorima - njihova flaširana voda i Ajrn Bru su bili jedina pića dostupna na samitu.

"To je pametan marketing, ali Ajrn Bru ima još nešto što druga pića nemaju, on je nacionalno piće Škotske koje podržavaju ljudi poput Sterdžon", rekao je Kenedi.

Iako je nemoguće proceniti vrednost medijskog pokrivanja AOC kako degustira Ajrn Bru, procenjuje se da će kompanija dobiti milione funti. Uz to, oglas na naslovnoj strani neke nacionalne novine u Britaniji je oko 15.000 funti, duplerica u Sanu je oko 300.000 funti. Ono što je Ajrn Bru izdvojilo iz ove priče je što su o njemu pisali urednici, a "reč urednika" je uvek mnogo vrednija i interesantnija čitaocima od reklama.

Osim Donalda Trampa koji je zabranio ovo piće na svojim golf terenima, Ajrn Bru ima legiju visoko profilisanih obožavalaca, od tenisera Endija Mareja preko glumca Šona Konerija koji ne izabrao baš ovo piće da predstavlja Škotsku na izložbi u Muzeju Škotske, do kraljice i vojvode od Kembridža.

Lansirano 1901. godine, kao alternativa pivu za radnike koji su radili na izgradnji železničke stanice u Glazgovu, "amblemsko" škotsko piće, uz viski, koje ima i sopstveni tartan se pridružilo kokakoli i KFC-u u grupi napitaka i hrane koja ima tajni recept. U slučaju Ajrn Brua, njegova 32 sastojka zna samo tri osobe.

"Fenomenalno je što ljudi iz celog sveta mogu da probaju Ajrn Bru tokom COP26", rekao je portparol kompanije ali je naglasio da iako je besplatan publicitet marketinški san, on ne sme "da zaseni ili trivijalizuje važnost same konferencije".

Iako besplatni publicitet nije pomogao akcijama AG Bara - ostale su relativno nepromenjene po otvaranju bere - narandžasto piće koje se prodaje gotovo isključivo u Britaniji, sada je dobio nove fanove u odabranoj grupi zelenih velikana.

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track