PROZOR U SVET STAR 200 MILIONA GODINA: Poljski naučnici pronašli stotine dobro očuvanih stopa i kostiju dinosaurusa
Foto: Printscreen/YouTube

paleontologija

Stotine stopa dinosaurusa, toliko dobro očuvanih da se može videti čak i krljušt, pronađeno je u Poljskoj, pruživši naučnicima uvid u složeni ekosistem koji je postojao pre oko 200 miliona godina, rekli su geolozi.

Poljski geološki istraživački institut opisao je otkriće kao riznicu. Fosilizovani tragovi i kosti pronađeni su u otvorenom rudniku gline u Borkovicama, 130 kilometara južno od Varšave.

"U tragovima koje su ostavili dinosaurusi možete pročitati njihovo ponašanje i navike... imamo tragove koje su ostavili dinosaurusi koji trče, plivaju, odmaraju se i sede“, rekao je Rojtersu geolog Gžegož Nidzvedski.

Najveći otisci dinosaurusa mesoždera dugi su 40 centimetara i u mnogim slučajevima koža se može videti do najsitnijih detalja.

"Da bi takvo stanje očuvanosti bilo moguće, za kratko vreme je moralo da dođe do veoma specijalnog sleda događaja“, rekao je geolog Gžegorž Pjenkovski u saopštenju.

Pronađeno je nekoliko stotina tragova dinosaurusa, koji predstavljaju najmanje sedam vrsta, a geolozi kažu da će verovatno pronaći još. Takođe su otkrili fragmente kostiju životinja i riba.

Kurir.rs