BLUMBERG OTKRIVA: Ovako Rusi zaobilaze embargo na izvoz nafte! Ključne dve lokacije i nova tehnika pretovara!
Foto: Youtube/Printscreen

inicijativa

BLUMBERG OTKRIVA: Ovako Rusi zaobilaze embargo na izvoz nafte! Ključne dve lokacije i nova tehnika pretovara!

Planeta -

Moskva zbog sankcija sve češće pribegava rizičnim pošiljkama nafte sa broda na brod kako bi svoju naftu isporučila novim kupcima.

Dobavljači sirove nafte iz Rusije pronašli su nove, neobične lokacije za transport nafte iz Evrope, a najnoviji primer je pretovar tereta sa jednog broda na drugi – usred Atlantskog okeana, piše Blumberg.

Aframaksov tanker „Žen I“ prebacio je svoj teret na supertanker „Loren II“ na lokaciji oko 480 kilometara zapadno od portugalskog ostrva Madeira, prema podacima o praćenju brodova koje je analizirao Blumberg. Prevoz je obavljen 26. i 27. maja.

Pretovar tereta na veća plovila nije neuobičajena situacija, ali ono što je daleko neobičnije je odabrana lokacija. Uglavnom se biraju lokacije u zaštićenim vodama, gde su rizici od izlivanja nafte značajno smanjeni.

Ruski teret se nekada prebacivao na veće brodove kod obale Skagena, najsevernijeg rta Danske, zatim blizu Seute, španske enklave u severnoj Africi ili čak blizu obale Severnog mora u blizini Roterdama. Ovo je prvi put da se takav transfer dogodio na otvorenom moru.

Kako smo već pisali, ruska nafta se ukrcava na tankere Aframaks ili Suezmaks koji nose manje od milion barela i na moru se prebacuje na veća plovila koja mogu da prime dva miliona barela, što isporuku čini isplativijom.

Iako je kompleks sankcija SAD, EU i Velike Britanije zabranio brodovima u ruskom vlasništvu ili pod ruskom zastavom da pristaju u luke, deo povećane trgovine u Aziji odvija se preko pretovara sa broda na more – skupa procedura koja povećava rizik od prosipa.

Tanker Žen I se u međuvremenu vratio u Baltičko more, gde bi sredinom juna trebalo da ukrca svoj sledeći teret iz Primorskog u Rusiji, prema rasporedu ukrcavanja koji je dostavio Blumberg.

Loren II je do tada plutao sredinom Atlantika, a pretpostavlja se da čeka prebacivanje drugog tereta. Veliki brod kao što je Lauren II može da primi čak tri tereta koji mogu da primi brod kao što je Zhen I. Ovo izgleda mnogo ekonomičnija opcija za transport sirove nafte na veoma velike udaljenosti.

Kako Evropa počinje da smanjuje svoju zavisnost od ruske sirove nafte, takve situacije bi mogle postati uobičajene jer Rusija traži nova tržišta za svoju robu.

Podsetimo, Unija je prošlog petka u okviru šestog paketa sankcija Rusiji zabranila uvoz ruske nafte koja se otprema brodovima, sa izuzetkom zemalja koje nemaju izlaz na more. Ta mera, međutim, stupa na snagu za samo šest meseci. Slovačka, Češka i Mađarska će i dalje moći da uvoze naftu koja se isporučuje iz naftovoda Družba. Na insistiranje Mađarske, predviđeno je da se ruska nafta i dalje može uvoziti tankerima u slučaju da se nešto desi sa naftovodom Družba.

Blumberg predviđa da bi transport nafte do centra Atlantskog okeana mogao postati uobičajen ako kupci i prodavci počnu da prikrivaju krajnje destinacije za izvoz ruske nafte.

Kurir.rs/Jutarnji.hr

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track