KRAĆI POKLOPCI, TANJE KUTIJE, MANJE BOJE: Amerikanci sada mogu i da vide uticaj inflacije na pakovanjima proizvoda
Foto: Printscreen/YouTube

ekonomska kriza

KRAĆI POKLOPCI, TANJE KUTIJE, MANJE BOJE: Amerikanci sada mogu i da vide uticaj inflacije na pakovanjima proizvoda

Planeta -

Američki kupci u poslednje vreme imaju i vizuelni podsetnik da su u krizi: proizvodi su sada spakovani u kutijame, kartone i drugu ambalažu koja izgleda manja, lakša i manje obojena.

Baš kao što inflacija koja dostiže 40-godišnji maksimum primorava domaćinstva da plaćaju više, tako i kompanije koje proizvode te proizvode moraju da troše mnogo više na proizvodnju i pakovanje artikala kao što su ruževi, žitarice za doručak, kolačići i igračke.

Stručnjaci iz industrije kažu da je podešavanje pakovanja jedan od načina na koji preduzeća pokušavaju da kontrolišu troškove.

"Promene u pakovanju su vođene i inflacijom i poremećajima u lancu snabdevanja“, rekla je za CNN Liza Pruet, predsednica RRD-a, vodećeg dobavljača proizvoda za pakovanje od papira i usluga štampanja i marketinga za gomilu brendova u različitim industrijama, uključujući prehrambene proizvode, kozmetiku i zdravstvo.

Ona je rekla da je čak 81% klijenata RRD-a na neki način promenilo svoje pakovanje tokom prošle godine.

Potrošači su već primetili primere "smanjenih“ artikala na svojim policama sa namirnicama — manja pakovanja toalet papira, manje čipsa u vrećici ili manje sapuna u plastičnoj boci.

Smanjenje proizvoda, takođe poznato kao "skupljanje,“ je kada artikli kao što su rolne toalet papira ili broj kolačića u kutiji počnu da se smanjuju u veličini ili količini – ili oboje – zbog rastućih troškova.

Ali brendovi takođe smanjuju troškove na druge načine i bez nužnog smanjenja količine proizvoda u limenci ili kutiji, kaže Pruet.

U pakovanju proizvoda, korišćenje jedne palete boja umesto druge može da utiče na troškove, rekla je ona.

Na primer, unutrašnjost kutije u kojoj se nalazi novi ruž za usne obično je bela jer boja daje šik i luksuzniji osećaj. Ali bela "podloga“ ili površina papirne ambalaže je obično 20% do 30% skuplja od odabira sivog ili braon papira napravljenog od recikliranog materijala za pakovanje.

Zbog inflatornih pritisaka, kupci bi "mogli da vide braon ili sivu boju u budućnosti jer brendovi prihvataju niže cene i održivije opcije, kao što je reciklirani papir“, rekla je Pruet.

Pruet je takođe ukazala na velikog proizvođača medicinskih uređaja koji je prešao na papirni umetak umesto plastičnog za držanje proizvoda, koji je i jeftiniji i ekološki prihvatljiviji. Ona je odbila da navede ime brenda, pozivajući se na ugovore o poverljivosti.

Zatim postoje neke suptilnije promene pakovanja koje se pojavljuju u prodavnicama koje će verovatno proći ispod radara.

"Poklopci na vrhu kutija postaju kraći, ili je sama kutija tanja“, rekla je Pruet. "Pre dve godine ove promene su možda bile male. Sada imaju sve veći uticaj na kompanije.“

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track