BRITANSKE KOMPANIJE TAJNO KUPILE RUSKU NAFTU ZA 800 MILIONA FUNTI: Tajms razotkrio kombinaciju, uvoznici koriste RUPU U ZAKONU
Dok je vojska Vladimira Putina u maju bombardovala ukrajinske vojnike zarobljene u čeličani Azovstal, tanker Mariner III krenuo je iz južne ruske luke Tuapse noseći skoro 200.000 barela nafte.
Nakon pet dana na moru, brod od 170 metara zaustavio se pored većeg tankera, Marinoula u grčkom vlasništvu, u vodama kod Kalamate u Grčkoj. Tokom narednih 36 sati, dva broda su bila povezana velikim gumenim cevima dok je Marinoula isisavala deo Marinerovog tereta. Nakon transfera sa broda na brod, Marinoula je otplovila u Veliku Britaniju, gde je pristala u Imingemu u Linkolnširu i 6. juna iskrcala oko 250.000 barela nafte, prenosi Tajms.
Zvanična evidencija, međutim, kaže da Velika Britanija nije primila naftu iz Rusije ni u junu ni u julu. Pošiljka je bila klasifikovana i pravilno prijavljena prema britanskim protokolima izveštavanja i nije bilo kršenja pomorskih pravila.
Ova isporuka je bila jedna od najmanje 39 isporuka ruske nafte, vredne više od 200 miliona funti, koja je stigla u britanske luke od početka invazije na Ukrajinu, ali je klasifikovana kao uvoz iz drugih zemalja. Skoro 80 miliona funti je tako isporučeno bilo u junu i julu. Ukupno, 778 miliona funti ruske nafte stiglo je u deset britanskih luka od marta, prema trgovinskim statistikama Ujedinjenog kraljevstva, navodi Tajms.
Jedan brod je stigao prošle nedelje. U sredu je Delta Pionir pristao u Imingem, prevozeći naftu direktno iz Rusije. Prema podacima Refinitiva koje je analizirala istraživačka grupa Global Vitness, brod je dovezao pola miliona barela goriva u luku. Još nije poznato kako će gorivo biti klasifikovano.
Zvanični podaci pokazuju da je ruska nafta u vrednosti od oko 23 miliona funti, koja je stigla u Imingem od marta, evidentirana kao uvoz iz Nemačke, Holandije i Belgije.
Sandej tajms je pratio četiri broda koji su prevezli više od milion barela ruske nafte u Imingem. Dva tereta su se odnosila na transfere sa broda na brod, dok je treći donosio rusku naftu iz Roterdama. Najmanje 13 pošiljki, uključujući i Marinoulu, stiglo je u junu i julu.
Luka Temsport u istočnom Londonu primila je od marta 130 miliona funti nafte iz Rusije. Ovo je klasifikovano kao uvoz iz Poljske, Belgije i Holandije.
Boris Džonson, tadašnji premijer, je 8. marta najavio plan za postepeno ukidanje uvoza ruske nafte. Sledećeg dana, u debati u skupštini, Kvasi Kvarteng je rekao da Velika Britanija „mora da prekine svoju zavisnost od svih ruskih ugljovodonika”, dodajući da se Britanija pridružuje saveznicima u zaustavljanju uvoza ruske nafte.
Uvoz ruske nafte u Veliku Britaniju je legalan do 5. decembra, kada će biti zabranjen sav uvoz.
Međutim, pomorski stručnjaci kažu da će način na koji Velika Britanija registruje uvoz, kao i povećana upotreba transfera sa broda na brod, otežati Velikoj Britaniji da sankcioniše rusku naftu.
Kada uđu u luku, brodovi moraju da navedu zemlju porekla svog tereta — u slučaju nafte, gde se ona prerađuje. Međutim, za nacionalnost uvoza koristi se zemlja otpreme, a ne zemlja u kojoj je energent proizveden. To znači da bi se teret kineske robe mogao registrovati kao da je iz Nemačke ako ga je u Veliku Britaniju uvezla nemačka firma.
Evrostat, koji proizvodi trgovinsku statistiku za zemlje EU, umesto toga klasifikuje uvoz prema zemlji porekla.
Međutim, podaci britanskih vlasti pokazuju da su britanske luke u junu prihvatile više od 78 miliona funti ruske nafte, a da je to prijavljeno kao uvoz iz Holandije, Estonije, Poljske ili Belgije. Još 1,5 miliona funti ruske nafte stiglo je u britanske luke u julu i evidentirano je kao uvoz iz Francuske, Holandije, Nemačke i Letonije.
Sir Jan Dankan Smit, bivši lider Konzervativne partije, rekao je da je imao za cilj da pokrene pitanje o tome kako se evidentira ruski uvoz.
„Vreme je da se ova očigledna rupa u zakonu zatvori“, rekao je on. „Ko može da kaže koliko je nafte ušlo na tržište, pogrešno navedeno. Tako izbegavano. . . sankcije protiv Rusije? Vlada treba da deluje kako bi jednom zauvek okončala ovu praksu. Nafta koja se otprema iz jedne zemlje često se meša i skladišti sa onom iz drugih zemalja".
(Kurir.rs/The Times)
VUČIĆ NA SVEČANOSTI POVODOM OBELEŽAVANJA 30 GODINA SAVEZA VOJVOĐANSKIH MAĐARA: Danas nemamo veće prijatelje! Srbija je druga najbrže rastuća ekonomija