STIŽU SEMAFORI SA JOŠ JEDNOM BOJOM: Naučnici uz pomoć VEŠTAČKE INTELIGENCIJE smislili kako da smanje gužve i potrošnju goriva
Foto: Shutterstock

rešenje

STIŽU SEMAFORI SA JOŠ JEDNOM BOJOM: Naučnici uz pomoć VEŠTAČKE INTELIGENCIJE smislili kako da smanje gužve i potrošnju goriva

Planeta -

Veštačka inteligencija mogla bi uskoro da donese i novu eru saobraćajne signalizacije!

Stručnjaci sa Univerziteta Severne Кaroline predstavili su inovativni sistem semaforske signalizacije koji pomoću veštačke inteligencije optimizuje protok vozila na raskrsnicama u gradovima. Napredni sistem semaforske signalizacije ne samo da bi smanjio gužve u gradskom saobraćaju već bi vozačima omogućio i značajne uštede u novcu i vremenu!

Ideja je da se takozvano belo svetlo integriše pre svega u signalizaciju za autonomno regulisanje saobraćaja vozila. Belo svetlo bi bilo sinhronizovano sa kompjuterskim sistemima samovozećih automobila pružajući im jasne smernice na raskrsnicama.

Istraživači tvrde da će belo svetlo ne samo poboljšati protok saobraćaja već će i smanjiti potrošnju energenata i to posebno u situacijama kad autonomna vozila dominiraju saobraćajem. Ispitivanja su pokazala da veći broj autonomnih vozila na putu značajno smanjuje zastoje i troškove goriva.

Novi sistem takođe uključuje komunikaciju između autonomnih vozila i centralnog računarskog sistema putem pametnih semafora. Time bi se omogućila koordinacija saobraćaja na najefikasniji način čime bi se poboljšala ukupna fluidnost drumskog saobraćaja.

Sistem je ujedno i fleksibilan. To znači da bi se signalizacija vratila na konvencionalni sistem od tri boje kad je više ljudi na putu obezbeđujući kontinuiranu bezbednost i usklađenost sa različitim stilovima vožnje.

- Četvrto svetlo će se koristiti za regulisanje saobraćaja za samovozeća autonomna vozila i biće sinhronizovano sa njihovim kompjuterskim sistemima - rekao je vođa istraživanja Ali Hajbabaie.

Istraživači su testirali koncept belog svetla na složenim simulatorima mikro saobraćaja koji su bili podešeni da predvide različite situacije koje bi se mogle pojaviti na putu i ​​kako će automobili bez vozača reagovati na njih.

Istraživači već planiraju pilot projekte za testiranje funkcionalnosti ovog sistema u stvarnim uslovima iako implementacija može biti izazovna. Napori predstavljaju korak ka pametnijoj i efikasnijoj, ali i ekološki prihvatljivijoj budućnosti drumskog saobraćaja.

(Kurir.rs/Sun/Preneo Z.Ko)

Bonus video:

02:37

NEKADA SE KVAR NA SEMAFORIMA REŠAVAO U MINUTIMA! Okanović o čestim saobraćajnim nesrećama: Semafor u Karađorđevoj NE RADI MESECIMA!

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja