OPASNO: Dva asteroida za dlaku promašila Zemlju

Bilo je bilizu

OPASNO: Dva asteroida za dlaku promašila Zemlju

Više nema sumnje da Zemlja ulazi u izuzetno opasno područje, prepuno svemirskih tela. Pitanje je, hoćemo li kroz to uspeti da prođemo bez posledica

MADRID - Iznenađenja iz svemira su sve veća i češća, pre nekoliko dana astronomi su otkrili asteroid 2013 PS13 koji je prošao pored Zemlje na iznimno maloj udaljenosti u isto vreme, oni su pratili asteroid 2005 WK4 koji će nas ponovno posetiti za nešto više od godinu dana.

Ovaj asteroid je prošao pored Zemlje na 0,5 lunarne udaljenosti što je nepunih 204 hiljaade kilometara. Astronomi Madridskog univerziteta otkrili su ga 07.avgusta .2013. s teleskopom u opservatoriji La Sagra u Granadi. Tada je objavljena izjava astronoma Karlosa de la Fuente Markosa:

„Asteroid 2013 PS13 je dužine od 19 metara, Zemlji će biti najbliže u 05:23 po GMT-u, 09.08.2013.

Jasno je da su ovakvi relativno mali objekti iznimno teški za otkrivanje i praćenje, ali s druge strane postoji zabrinutost tvrdnjom NASA kako budno prate sve objekte na nebu koji imaju tendenciju prilaza našoj planeti.

2005 WK4

Ipak ovo nije bilo jedino iznenađenje u petak. Naime asteroid 2005 WK4 nas je u gotovo isto vreme mimoišao na udaljenosti od 0,021 AU ili 8.1 lunarne udaljenosti u 8:30 časova.

Ovaj asteroid, koji će nas ponovno posetiti 08.12.2014. smatra se potencijalno opasnim objektom (PHO) jer orbitira u ciklusima od otprilike jedne godine.

Niz radarskih snimaka astorioda 2005 WK4

Radarska opservatorija Goldston je za vreme prolaza 2005 WK4 napravila odlične snimke ovog okruglog objekta koji ima dijametar od 420 metara i koji bi u slučaju udara o Zemlju mogao prouzrokovati razaranje na globalnoj skali.

Oba asteroida su naknadno praćena uz pomoć opservatorija na Kanarskim otstrvima kako bi se što bolje proračunalo njihovo kretanje, i kako bi se izbegla eventualna iznenađenja u budućnosti.

Više nema sumnje da Zemlja ulazi u izuzetno opasno područje, prepuno svemirskih tela. Pitanje je, hoćemo li mi uspeti da prođemo bez ikakvih posledica kroz takvo područje?