ISTINA O PADU AVIONA U INDIJI USKORO IZLAZI NA VIDELO! Jedna stvar je sumnjiva: "Kasno je..."
Istražitelji su izvukli podatke iz crnih kutija aviona kompanije Er Indija koji se srušio ovog meseca, pri čemu je poginulo 260 ljudi, saopštilo je u ponedeljak indijsko Ministarstvo civilnog vazduhoplovstva, što je dugo očekivani korak ka razumevanju najgore vazdušne katastrofe na svetu u poslednjoj deceniji.
Podsetimo, Boing 787 Drimlajner na letu za London srušio se nekoliko trenutaka nakon poletanja iz indijskog grada Ahmedabada 12. juna, pri čemu je poginulo 241 od 242 ljudi u avionu i drugi na zemlji.
Crne kutije aviona - snimač glasa u kokpitu (CVR) i snimač podataka leta (FDR) - pronađene su ubrzo nakon nesreće, jedna na krovu zgrade na mestu pada 13. juna, a druga u olupini 16. juna.
Istragu vode Indijci uz podršku Amerikanaca
Ministarstvo je saopštilo da je podacima sa prednjeg snimača juče pristupio tim koji predvodi indijska Odeljenje za istragu vazdušnih nesreća (AAIB), uz podršku Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja SAD (NTSB).
„Ovi napori imaju za cilj rekonstrukciju niza događaja koji su doveli do nesreće i identifikaciju faktora koji su doprineli nesreći, kako bi se poboljšala bezbednost vazdušnog saobraćaja i sprečile buduće nesreće“, navodi se u saopštenju ministarstva.
Predsednica NTSB-a Dženifer Homendi rekla je za Rojters da se nada da će indijska vlada uskoro moći da podeli detalje iz istrage nesreće.
„Zbog bezbednosti avijacije i javne svesti, nadamo se da će brzo objaviti svoje nalaze“, rekla je Homendi na marginama jednog događaja o avijaciji. Dodala je da tim NTSB-a marljivo sarađuje sa Indijom i da imaju odličnu saradnju sa indijskom vladom i AAIB-om.
Počeo je da gubi visinu na nadmorskoj visini manjoj od 200 metara
Istraga o padu aviona kompanije Er Indija, koji je počeo da gubi visinu nakon što je dostigao oko 198 metara, fokusira se i na potisak motora, prema izvoru upoznatom sa istragom. Vol strit žurnal je izvestio da istražitelji veruju da je Drimlajner imao uključen generator za slučaj opasnosti u trenutku pada.
Većina avionskih nesreća je rezultat više faktora, a preliminarni izveštaj se očekuje oko 30 dana nakon nesreće.
Odluka o početku preuzimanja podataka iz crnih kutija skoro dve nedelje nakon pada aviona doneta je neobično kasno, rekla su tri stručnjaka za Rojters, a doneta je nakon spekulacija da bi crne kutije mogle biti poslate u Sjedinjene Države na analizu.
Američki stručnjak za bezbednost avijacije Entoni Brikhaus rekao je da bi u slučaju ovakve velike nesreće istražitelji obično već prijavili status snimača i počeli da preuzimaju podatke. „Obično zemlje znaju da ih ceo svet posmatra“, rekao je on.
Indija je prošle nedelje saopštila da još nije odlučila gde će crne kutije biti analizirane. Podaci iz njih mogli bi da pruže ključne tragove o performansama aviona i razgovorima pilota pre pada.
Indija je naglasila da su sve aktivnosti sprovedene u skladu sa domaćim zakonima i međunarodnim obavezama, u datom vremenskom okviru, prenosi Rojters.
(Kurir.rs/Index.hr)