Slušaj vest

Helsinki nije registrovao nijedan smrtni slučaj u saobraćaju u protekloj godini, otkrili su opštinski zvaničnici ove nedelje.

Iako je broj smrtnih slučajeva u saobraćaju u opadanju širom EU, sa smanjenjem od tri odsto u 2024. godini, nesreće sa tragičnim ishodima su i dalje uobičajene u širim gradskim područjima.

Proći celu godinu bez jednog je izvanredan podvig za većinu gradova, a pogotovo za jednu evropsku prestonicu.

Briselski Politiko navodi da je u 2023. godini 7.807 Evropljana izgubilo život u saobraćajnim nesrećama u gradovima EU.

U Berlinu je prošle godine 55 ljudi poginulo u saobraćajnim nesrećama, a devet osoba je izgubilo život u sudarima u regionu Brisela tokom proteklih 12 meseci.

Iako je Helsinki među najmanjim prestonicama EU, sa nešto manje od 690.000 stanovnika, oko 1,5 miliona ljudi živi sa širem gradskom području i putuje na posao.

Roni Utriainen, saobraćajni inženjer u gradskom Odeljenju za urbanu sredinu, rekao je finskoj medijima da se dostignuće može pripisati "mnogobrojnim faktorima... ali ograničenja brzine su jedan od najvažnijih".

profimedia0655657228-helsinki.jpg
Foto: Profimedia / Takimoto Marina/ SOPA

Pozivajući se na podatke koji pokazuju da se rizik od smrtnog ishoda pešaka prepolovljuje smanjenjem brzine udara automobila sa 40 na 30 kilometara na sat, gradski zvaničnici su 2021. godine uveli donju granicu u većini stambenih područja Helsinkija i centra grada.

Ograničenja su sprovedena sa 70 novih kamera za brzinu i policijskom strategijom zasnovanom na nacionalnoj politici "Nulta vizija", sa ciljem postizanja nula povreda ili smrtnih slučajeva u saobraćaju.

Podaci koje je prikupila Liikenneturva, finska agencija za bezbednost saobraćaja, pokazuju da se broj smrtnih slučajeva u saobraćaju u Helsinkiju od tada smanjuje.

(Kurir.rs/Politico.eu/Preveo i priredio: N. V.)