Najvredniji austrijski brend je Red Bull!
Foto: Shutter

ostaju u vrhu

Najvredniji austrijski brend je Red Bull!

Austrija -

BEČ - Red Bull ostaje najvrednija austrijska marka čija je tržišna vrednost u 2016. porasla za 2 posto i
iznosi 15,11 milijardi evra

Međutim šampion rasta je zapravo drugoplasirani Svarovski sa rastom od 5,3 posto i njegova vrednost iznosi 3,44 milijarde evra. Red Bull očini gotovo jednu polovinu vrednosti top 10 austrijskih brendova ( 32 milijarde evra).

U prvih pet najvrednijih spadaju i Novomatic, Špar kao i ÖBB (železnice Austrije). Austrijskom kompanijom se smatra svaka ona u kojoj je učešće austrijskog kapitala veće od 45 posto. Veoma je bitno za ekonomski sistem Austrije da domaće kompanije posluju uspešno, kako bi se privukli i drugi brendovi i samim tim nastavio ukupan rast privrede.

"Velika je sreća što je „Zugbulle Red Bull“ sa 49 posto u vlasništvu Austrije", naglasio je Gerhard Hrebicek šef Evropskog instituta za brendove tokom konferencije u Beču.

"Koja strategija rasta vrednosti brendova je uspešna, teško je reći jer postoji više povezanih faktora. Sportsko sponzorstvo, koje koriti 8 od 10 najvećih austrijskih brendova je čini se isplativo. Razlog za to leži u činjenici da se kupci posebno emocionalno vezuju za brendove tokom sportskih dešavanja, smatraju marketinški strušnjaci.

Promenama u privrednim kretanjima skoro sve kompanije su sklone kratkoronim gubicima. Izuzetak je Novomatic grupa, čija se vrednost od početka praćenja pre 13 godina konstantno uvećavala. Sa aktuelnom vrednošću od 2,92 milijardi evra koncern igara na sreću se od 2013. nalazi među top 3 Austrijske kompanije.

Rast vrednosti brendova top 100 austrijskih kompanija 2016. u poređenju sa prošlom godinom iznosi 1,3 posto. Posebno snažan rast se odnosi na top 5 kompanija: Red Bull za 2 posto, Svarovski 5,3 posto, Novomatic3,2 posto, Špar 2,3 posto i ÖBB 0,9 posto. K. A.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja