ZASTOJ Abazović: Sumnjam da neko sabotira otvaranje auto puta, ne mogu da garantujem kad će biti otvoren!
Foto: Youtube prtscr / Youtube prtscr / Televizija Pljevlja

A SEZONA JE VEĆ POČELA

ZASTOJ Abazović: Sumnjam da neko sabotira otvaranje auto puta, ne mogu da garantujem kad će biti otvoren!

Crna Gora -

Premijer Crne Gore Dritan Abazović izjavio je da ne može da garantuje da će auto put od Podgorice do Kolašina biti otvoren 13. jula i dodao da sumja da neko sabotira završetak radova.

Detalj sa izgradnje auto-puta
Detalj sa izgradnje auto-putafoto: Youtube/Bemax d.o.o. Montenegro

"Smokovac (Podgorica)-Mateševo (Kolašin) ne samo što je najskuplji put, nego se i najsporije radi", kazao je on u intervju za RTCG. - Gubi se novac od putarine i stvara loša klima između nas i Kineza, ali mi smo naš deo posla odradili. Naravno da će neko snositi odgovornost za stanje, da vidimo zašto se kasnilo, koliko se kasnilo. Često smo razmišljali, u prethodnoj Vladi, da nekog drugog angažujemo, ali bi tenderi oduzeli mnogo vremena. Lično sam počeo da sumnjam da neko to sabotira - kazao je Abazović.

On nije izneo više detalja. Slične ocene da neko sabotira otvaranje auto puta je iznosio i bivši premijer Zdravko Krivokapić, ali ni on nije iznosio više detalja. Ministar kapitalnih investicija Ervin Ibrahimović najavio je prošle nedelje da će putarina za deonicu auto-puta Bar-Boljare iznositi za putnička motorna vozila 3,5 evra, za motore 1,5 evro, a za autobuse i kamione u zavisnosti od kategorije 17 evra. Ibrahimović je kazao da se do kraja godine planiraju prihodi od četiri miliona evra za tu deonicu auto-puta, od putarine. Izgradnja prve deonice autoputa počela je 2015. i prvobitni rok za završetak radova je bio 11. maj 2019. godine. U maju 2019. rok je pomeren na 30. septembar 2020, a krajem aprila 2021. na novembar prošle godine.

Ukupna dužina prioritetne deonice autoputa je oko 41,5 km, sa zahtevnom infrastrukturom koja obuhvata 29 mostova, deset nadvožnjaka i 16 dvocevnih tunela. Država je od kineske Eksim banke pozajmila 944 miliona dolara na 20 godina, sa kamatom od dva odsto i uz grejs period od šest godina za izgradnju ove deonice i prošle je plaćena prva rata. Vlada je početkom jula prošle godine napravila hedžing aranžman sa evropskim i američkim bankama čime je, kako tvrde, smanjena kamatna stopa i ostvarena ušteda od osam miliona evra godišnje. Beta

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track