Slušaj vest

Sve je poskupelo, a u skladu sa cenama osnovnih životnih potreba i izvođači na domaćoj estradnoj sceni su podigli cene. Dok oni koji nemaju nikakav kontakt sa javnim životom daju sebi za pravo da komentarišu o tome kako javne ličnosti žive, poznati poručuju da su i oni samo živa bića koja osećaju krizu i takođe "pekaru plaćaju hleb".

Prema navodima određenih estradnih umetnika, leto nikad nije bilo gore kada je reč o poslu, a u odnosu na ranije sezone, rade sa 20 odsto kapaciteta.

376215_250803.02_01_32_24.Still007.jpg
Foto: Kurir Televizija

Šta je dovelo do toga da ovo leto, umesto u pevanju, provode u davanju izjava u kojima se jasno može čuti da je kriza zahvatila estradu, za Kurir televiziju objasnili su Aleksandra Dabić, pevačica, Teodora Borozan, PR nekoliko estradnih umetnika, pevač Slaviša Vujić, i Deni Boneštaj, takođe pevač. 

Putem poziva je svoje iskustvo podelio i Nenad Šipka, menadžer Dare Bubamare:

- Kriza jeste prisutna zbog visokih cena, ali kroz posao, bar za mene, nema krize. Nekada je sezona u Crnoj Gori trajala 3 meseca, a sada traje mesec dana. Nema toliko dana da bi svi mogli da rade. Cene su generalno visoke, same ulaznice u klub i piće - kaže Šipka.

Dabić kaže da joj je ova godina bila čak i bolja nego prošla, posebno zimska sezona, pa dodaje i da ona u svojoj karijeri nije imala mnogo zastoja, sem tokom pandemije Korona virusa i nakon svoje trudnoće.

376215_250803.02_03_08_17.Still010.jpg
Foto: Kurir Televizija

- Ja mislim da tu krizu osećaju malo jače firme na malo jačim scenama, ja konstantno dobro radim i zadovoljan sam što se tiče mene, mislim da je čak 10% više posla ove godine. Mnogi sada pričaju o cenama, ali mislim da to sve povlači jedno drugo. Pesma koju mi kupujemo sada ne košta 5 hiljada, nego 10, kao što je i hleb poskupeo - kaže Boneštaj.

Borozan kaže da je deo krivice za više cene ulaznica za klubove i na pevačima, jer ako novac koji pevačica traži za svoj nastup bude veći, samim tim će i vlasnici lokala biti primorani da podignu cene ulaznica.

- Mislim da je i do pevača i do vlasnika klubova. Ljudi koji su ostali skromni i koje slava nije poljuljala i dalje rade, kod njih nema krize. Sa druge strane, kada se neko uzvezdi, podignute su cene nastupa i ljudi to prepoznaju - kaže Borozan.

Vujić kaže da krize u muzici nikada nije bilo, a neće je ni biti jer svi vole da pevaju i da se druže:

376215_250803.02_04_36_20.Still011.jpg
Foto: Kurir Televizija

- Uvek svi volimo muziku i žurke, neko je bolje plaćen, neko lošije - kaže Vujić.

Borozan kaže da je normalno da ukoliko neko od pevača primeti da im nastupi nisu preterano posećeni i sami spuste cenu tih nastupa, jer se mora postići balans.

- U moje vreme su ugovarali sa pevačima, pa ako atmosfera zaista bude dobra uvek su bili kavaljeri, častili su uvek. Muzika je uvek čašćena, mi problema nismo imali - kaže Vujić.

Boneštaj kaže da se  mora uzeti u obzir da ima dosta kolega koji izbacuju po pesmu ili spot svakih par meseci, što zaista dosta košta. 

- Ranije je bilo izdaš ploču i imaš izdavačku kuću. Mi sada koristimo društvene mreže za marketing, PR menadžere... - kaže Boneštaj.

376215_250803.02_03_40_22.Still008.jpg
Foto: Kurir Televizija

Borozan navodi da je potrebno snimiti hit, ali se za tu pesmu mora čuti odnosno mora da "iskače iz frižidera", bude plasirana na svim platformama:

- Ne može se samo napraviti skandal tačno pred pesmu i onda reći da nije potreban marketing. Treba sve lepo, postepeno, onda je i drugačija slika kod ljudi o tom pevaču ili pevačici. Sam nastup dosta znači, kada neko snimi kakvu atmosferu napravite. Ta reklama, kada se reklamirate na svojim mrežama, to svi vide, kao i menadžeri - kaže Borozan.

Ona objašnjava da je ovo najbolja forma marketiga jer ljudi žele da se dobro provedu, pa prikazivanje same atmosfere najviše pomaže izvođaču.

Dabić kaže da je rad, snimanje, ulaganje u vokal i sopstvene pesme ono što je potrebno da bi osoba došla u poziciju da zaista uživa u ovakvom poslu. 

Da li je ekonomska kriza potresla i estradu? Izvor: Kurir televizija

Ivan Gavrilović, pevač, takođe je dao svoj komentar na trenutnu situaciju na estradi:

- U Crnoj Gori ima ljudi, ima i lokala koji dobro rade. Mi iz devedesetih imamo nekoliko koncerta, potpuno je okej. Imali smo koncerte u Podgorici pre par meseci, to je okej. Mislim da postoje normalna pravila, cena mora da bude normalna i to je neka napumpana priča - kaže Gavrilović.

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Kurir televizija je dostupna na kanalu broj 109 za korisnike MTS Iris TV, na kanalu 9 za korisnike m:SAT TV, Supernova i Yettel Hipernet TV, na kanalu 9 za korisnike SBB EON, na kanalu 108 za korisnike BeotelNet, na kanalu 8 za korisnike Orion telekoma i na kanalu broj 112 za korisnike Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme M:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Kurir.rs

"POSLE 30 GODINA, OVO JE SAMO MUZIKA A NE POLITIKA!" Gajić o otkazanim koncertima u Hrvatskoj: Veterani i političari odlučuju, pevači su prepušteni sami sebi! Izvor: Kurir televizija