Mihajlovićeva: Nedopustivo je da godišnje izgradimo samo 15 km autoputa
Foto: Kabinet Potpredsednice Vlade Srbije/Arhivska Fotografija

Poslednji smo u Evropi

Mihajlovićeva: Nedopustivo je da godišnje izgradimo samo 15 km autoputa

InfoBiz -
Ministarka je ocenila da je kvalitet puteva u Srbiji takav da je svima muka

BEOGRAD - Srbija je poslednja u Evropi po kvalitetu puteva i ne možemo da dozvolimo da se godišnje izgradi samo 15 kilometara autoputa, izjavila je danas ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i skrenula pažnju da je od milijardu evra za izgradnju Koridora 10 potrošeno svega 15 odsto.Mihajlović je za televiziju N1 rekla da je prosek izgrađenih kilometara puteva izuzetno loš i da je tek prošle godine bilo bolje, ocenjujući da je "kvalitet puteva u Srbiji takav da je svima muka"."Kada iz Hrvatske ulazite u Srbiju svakome je muka, to su rupe i loši putevi. Eksproprijacija nije završena i ne može da se gradi. Ne može da se gradi 20 kilometara godišnje, da pričamo da gradimo, a da nikad ne završimo", kazala je ministarka građevina. Mihajlovićeva je navela da je ozbiljan problem to što je država za Koridor 10 obezbedila više od milijardu evra, ali da je od te sume potrošeno svega 15 odsto, iako su ministarstva dobila instrukcije kako mogu da potroše novac. "Ali je zato za lokalne puteve potrošeno 80 odsto, zato što su političari voleli u kampanji da idu i asfaltiraju lokalne puteve i slikaju se", dodala je ona.Ministarka je kritikovala bivšeg ministra saobraćaja i infrastrukture i sadašnjeg predsednika Odbora za građevinarstvo i saobraćaj u Skupštini Srbije Milutina Mrkonjića zbog angažovanja stranih firmi, na šta je on odgovorio da su domaće firme loše stajale i da su strane banke obezbeđivale novac samo ako su radile inostrane kompanije.Mihajlović je prošlog meseca optužila preduzeće "Koridori Srbije" za trošenje desetina miliona evra na dodatno projektovanje puteva."To je zaključak skupštinskog odbora, kada sam postala ministarka svodili smo račune koliko se to gradilo i onda je odbor usvojio da je bilo javašluka. Ne možemo da dozvolimo da se izgradi samo 15 kilometra puta", rekla je Mihajlović i istakla da moraju da se spoje preduzeća "Koridori Srbije" i "Putevi Srbije" u jedno, jer država gubi novac pošto ova dva preduzeća nisu objedinjena."To je politička podela na 'Koridore' i 'Puteve', to je urađeno da jedno preduzeće dobije SPS, a jedno DS. Zato moramo da spojimo preduzeća, jer stalno dolazi do preplitanja poslova", smatra resorna ministarka.Mrkonjić je demantovao da je u ministarstvu bilo "javašluka" i napomenuo da je posle njega Ministarstvo ostalo dobro organizovano.Komentarišući završetak gradnje deonice Koridora 11, od Uba do Lajkovca u dužini od 12,5 km, ministarka Mihajlović je rekla da nije normalno da se ova deonica gradila toliko dugo i to je put koji "ide iz njive u njivu". I sadašnji i bivši ministar saglasni su da je nedopustivo da su pruge u Srbiji u tako lošem stanju i da se od Beograda do Niša putuje nekoliko sati."Ako postoji kritičar železnice, to sam ja. Nijedan remont nije napravljen na pruzi Beograd-Bar od kada je otovorena. Šta sam ja više mogao da uradim, uvek je bilo problema sa parama, a nije bilo ni političke volje", rekao je Mrkonjić."Koliko kamata plaćamo za nepovučene kredite? Samo je Železnica platila pet miliona evra za kredit, mi smo sada uspeli da aktiviramo neke. Mi imamo i 'Koridore' i 'Puteve' koji plaćaju kamate. Država je uzimala kredite, a da ništa nije znala, ni projekat, ni eksproprijaciju. I onda država uzme kredit, a prođe dve do tri godine dok ne počne da se gradi", rekla je kaže ministarka Mihajlović.Komentarišući završetak gradnje deonice Koridora 11 od Uba do Lajkovca, u dužini od 12,5 km, ministarka je rekla da nije normalno da se ova deonica gradila toliko dugo i to je to put koji, kako je rekla, "ide iz njive u njivu" i kritike za tu deonicu puta uputila je bivšem ministru Mrkonjiću."Najveći problem je sama odluka da gradite iz njive u njivu, a da nemate ništa ugovoreno ni napred ni nazad. Sada ovaj put ne možemo da koristimo, ali moramo da ga platimo. Smešno je, šta da radimo sa 12,5 km puta, sada dajemo pola miliona evra godišnje da bismo čuvali put. Neverovatna stvar da se ovako nešto dešava u državi", izjavila je ona.Mrkonjić je na to odgovorio da je moralo od negde da se počne."Koridor 11 ne postoji, ja sam ga izmislio. Put Beograd- Bar-Boljare je imao generalni projekat i prostorni plan. Prva deonice je bila ta od Uba do Lajkovca. Ne vidim šta je problem, od negde mora da se počne. To je bilo 2010. U taj posao ne bismo ni ušli ali smo tražili i dobili pare od banaka. Zato smo krenuli s tom deonicom", objasnio je Mrkonjić.

(Tanjug/N1)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track