icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

ĐUKIĆ DEJANOVIĆ: Većina poslodavaca ne daje finansijsku pomoć roditeljima
Foto: Tanjug/Dimitrije Goll

traže podsticaj države

ĐUKIĆ DEJANOVIĆ: Većina poslodavaca ne daje finansijsku pomoć roditeljima

Biznis

Ministarka zadužena za demografiju i populacionu politiku Slavica Đukić Dejanović rekla je danas na predstavljanju nove Strategije za usklađivanje rada i roditeljstva, da većina ispitanih poslodavaca ne obezbedjuje finansijsku pomoć roditeljima, ali da su spremni da to učine uz podsticaje države. Đukić Dejanović je u Privrednoj komori Srbije predstavila istraživanje kojim je bilo obuhvaćeno 330 poslodavaca koji zapošljavaju 126.244 lica, od kojih je učestvovalo 3.918 zaposlenih.

 

Ona je dodala da je u istraživanju učestvovalo 264 privrednih društva, od kojih su 23 finansijske institucije i 66 lokalnih samouprava. Prema njenim rečima, većina poslodavaca se izjasnila da bi težili tome da se uskladi rad i roditeljstvo ukoliko bi ih država stimulisala kroz poreske olakšice.

foto: Tanjug/Dimitrije Goll

Sa druge strane, zaposlenima bi najviše značilo fleksibilno radno vreme.

Ministarka je kazala da je istraživanje pokazalo da 73 odsto poslodavaca nije davalo jednokratnu pomoć roditeljima prilikom rođenja prvog deteta, dok je samo 5,5 odsto dalo jednokratnu pomoć za polazak deteta u školu. Mogućnost da zaposleni biraju smene nije bila ostvarena u 60 odsto firmi, a samo 10 odsto je omogućilo rad od kuće.

 

Ministarka je istakla da je svaki drugi poslodavac spreman da sarađuje sa lokalnom samoupravom u cilju osnivanja oredškolskih ustanova u blizini posla.

"Cilj naše strategije je da nas ne bude manje u narednom periodu, nego što nas ima sada", istakla je Đukić Dejanović i dodala da će država težiti da ostvari taj cilj kroz usklađivanje rada i roditeljstva, finansijski podsticaj roditelja, borbe protiv steriliteta i populacionu edukaciju.

 

Kao pozitivni primeri kompanija koje usklađuju rad i roditeljstvo, na konferenciji je predstavljena MK grupa kao domaća kompanija.

 

Direktor MK grupe Jovan Purar je rekao da je njihova kompanija prepoznala značaj usklađivanja rada i roditeljstva i da je zato uložila 14 miliona dinara u zaposlene koji imaju višečlanu porodicu.

Purar je istakao da je važno što se država uključila u strateško rešavanje tog problema, kao i da će MK grupa nastaviti da pomaže roditeljima.

 

Savetnik predsednika Privredne komore Srbije Mihailo Vesović je istakao da i male kompanije mogu da opstanu na tržištu ukoliko prepoznaju značaj u usklađivanju rada i roditeljstva.

"Velike kompanije imaji veće resurse, male de suočavaju sa najvećim preprekama na tržištu ali tržište će pokazati da će opstati kompanije koje poštuju pravo svojih zaposlenih da se ostvare u funkciji roditeljstva", kazao je Vesović.

 

(Kurir.rs/Beta/Foto: Tanjug/Dimitrije Goll)

 

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

(KURIR TV VESTI) SRBIJA ĆE ZATRAŽITI ROK TRAJANJA BRISELSKOG SPORAZUMA!

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.