MIA ZEČEVIĆ, GENERALNA DIREKTORKA KOMPANIJE NOVASTON - BEOGRAD: Postali smo prepoznatljiv brend na tržištu Srbije
Foto: Promo

MIA ZEČEVIĆ, GENERALNA DIREKTORKA KOMPANIJE NOVASTON - BEOGRAD: Postali smo prepoznatljiv brend na tržištu Srbije

InfoBiz -

Novaston platforma je i ove godine nastavila da ostvaruje postavljeni cilj – da postanemo prepoznatljiv brend na tržištu Srbije i regiona, kao i da unapredimo saradnju sa najvećim internacionalnim investitorima. Počeli smo kao Novaston Asset Management, nezavisna real estate retail platforma, sa sedam zaposlenih, a danas imamo još četiri firme - Novaston Project Management, Novaston Facility Management, Novaston Marketing Consultancy i Novaston Hrvatska, sa više od 50 zaposlenih.

Dok u većim gradovima radimo na razvoju šoping centara, u gradovima srednje veličine primenjujemo koncept retail parka, koji smo značajno izmenili prema zahtevima lokalnog tržišta. Ideja izgradnje ritejl parkova generalno prati potrebu savremenog potrošačkog društva za modernizacijom, ali i trenutne prilike i kupovnu moć stanovništva. Nažalost, veliki broj gradova u Srbiji ne može opravdati investiciju kakvu zahteva tradicionalni šoping centar, ali to ne znači da stanovništvo u tim gradovima ne može da dobije moderan prostor za kupovinu i zabavu. Upravo zato je lakše i isplativije u takvim gradovima graditi ritejl parkove i pretvarati ih u zone zabave i povoljne kupovine. A to da su sekundarni gradovi sa nižim životnim standardnom targeti za razvoj ritejl parkova potvrđuje i činjenica da je trenutni odnos između ukupne kvadrature za izdavanje šoping centara i ritejl parkova danas 55%:45% respektivno.

Ciljevi investitora u razvoju ritejl parkova su različiti i zavise od strategije koju imaju, ali se trenutno na tržištu isti mogu lako prepoznati. Pojedini investitori prosto izgrade objekat, izdaju prostor sa zaključenjem dugoročnih ugovora o zakupu, dobiju sve dozvole za rad i projekat prodaju prema tržišnim uslovima. Postoje investitori koji ove objekte razvijaju, dugoročno izdaju, razvijaju asset i property management i jačaju svoje prisustvo na tržištu. Takođe, jako bitan podatak je da su ugovori o zakupu koji u proseku traju 5-7 godina počeli da se obnavljaju, što pokazuje da su zakupci kao glavni generatori prihoda prihvatili naše tržište i žele dalji razvoj. Naše iskustvo na projektima kojima upravljamo je da ritejl parkovi posluju odlično u gradovima u kojima postoje.

foto: Promo

Polazeći od toga da naši potrošači, osim dobre kupovine, žele da provedu kvalitetno vreme sa porodicom i zabave se, koncipirali smo “šoping centre na otvorenom”.

U protekle dve godine učestvovali smo u otvaranju dva velika trgovačka centra: Promenada u Novom Sadu, i tržni centar Ada Mall. Novaston je bio uključen u otvaranje STOP SHOP retail parka u Sremskoj Mitrovici. Takođe, NMC i NPM učestvovali su u rebrandingu ex Shoppy-ja u Subotici, Borci i Smederevu, a celokupna platforma je bila involvirana i prilikom rebranding ex STC centara u Osijeku i Valpovu u STOP SHOP format. Finalizirali smo i ugovor o poslovnoj saradnji sa kompanijom IKEA Srbija kada je reč o ritejl parku koji grade pored svog objekta u Beogradu. U toku 2020. godini očekujemo otvaranje projekta Eagle Hills - BW Galerija, i MPC Beo Shopping Center.

Sve četiri kompanije Novaston platforme u Srbiji operativno upravljaju retail parkovima našeg strateškog partnera – austrijske kompanije Immofinanz koja nam je ove godine poverila razvoj njihovih ritejl parkova u Hrvatskoj - u Osijeku i Valpovu. U planu nam je izlazak i na druga tržišta, kao i učvršćivanje pozicije na Balkanu.

Prednost naše kompanije jeste u tome što nudimo kompletnu uslugu u oblasti prodaje i upravljanja nepokretnosti (sa akcentom na moderne maloprodajne centre), tekućim i investicionim održavanjem, projektima izgradnje i opremanjem modernog poslovnog prostora. Polako, ali sigurno, gradimo poziciju lidera na tržištu, iako nismo deo nekog većeg internacionalnog lanca. Naravno da me sve ovo čini vrlo ponosnom, ali ovo je samo početak. Glavni cilj je da nastavimo da i dalje rastemo kao kompanija. Nas vodi želja za kreativnošću i inovativnošću, a glavni cilj nam je da kroz proaktivan pristup i veliku posvećenost utičemo na brži i održiviji rast celog tržišta nekretnina. Iza ovog uspeha stoji profesionalnost i kompletna posvećenost našeg tima, a to nam daje sigurnost da verujemo da nas čekaju još veći uspesi u narednim godinama.

(Promo - tekst / Foto:Promo)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track