MAKSIMALNO: Vozili smo ford B-maks
Foto: Kurir

Ford B-maks donosi revoluciju u klasi jer ima klizna vrata i novu filozofiju podele prostora

MAKSIMALNO: Vozili smo ford B-maks

Auto -
Osveženje: Napredak je primetan na svim poljima, naročito pod haubom, gde je smešten svetski šampion - novi 1,0 eko-bust agregat
1 / 9 Foto: Kurir

Multitalenat!„B maks“ igra na prvu kartu. Napredak na svakom polju u odnosu na „fordove“ prethodnih generacija, zanimljiv u vožnji, jak na gasu, umeren u potrošnji.Veliko osveženje u klasi monovolumena, ali i revolucija. Naime, B-stub je potpuno izbačen, što se do sada nije događalo u segmentu. Zahvaljujući kliznim vratima, u velikoj meri je olakšan ulaz u drugi red sedišta jer se otvara prostor dužine 1,5 metara!Podela prostora dobro je osmišljena! I napred i pozadi ima mesta za noge odraslih putnika. Zato prtljažnik ne impresionira sa 317 litara, ali kad se obori red, dobijaju se 1.372 litra.

Praktično... Povišena karoserija obezbeđuje prostranost, ali dizajn nije upadljiv kao kod C-maksa
Praktično... Povišena karoserija obezbeđuje prostranost, ali dizajn nije upadljiv kao kod C-maksa

Odličan motorVažnije je da se u vožnji pokazao kao veoma dobar. Komande su odlično podešene, sedi se baš kako treba, instrument tabla je moderna, ergonomija na nivou... Upravljiv i agilan. Ima čak i inovativne elemente kao što je upravljanje glasovnim komandama. Prijatna je plava svetlost u kabini, dok se ni kvalitetu materila nema šta zameriti. Jedina mana je preglednost. Zbog konstrukcije vozila masivan stub je na vratima, pa pri skretanju u dobroj meri zaklanja pogled.

Uđeš-izađeš... Kada se otvore vrata, čak 1,5 metara prostora
Uđeš-izađeš... Kada se otvore vrata, čak 1,5 metara prostora

Možda i najvažnije je to što smo se tokom testa Kurira vozili zajedno sa svetskim šampionom - agregatom 1,0 „eko-bust“ sa 100 KS (postoji verzija sa 120 KS). Posle prvih kilometara jasno je zašto je ovaj trocilindraš pobrao lovorike. Uglađen rad, solidno ubrzanje, čak nema ni neprijatnog zvuka, što je karakteristika agregata kojima „fali“ jedan cilindar. Za veoma dobre 11,2 sekunde stiže do 100 na sat. U gradu nam je trošio oko osam litara, mada se lagano može izvući prosek od oko 7,5 gradskih litara. Iako ima petostepenu transmisiju, brzine su odlično podešene, pa je i te kako upotrebljiv na međugradskim relacijama. Oduševljava tišina rada i uglađenost pri brzini od 120 km/h. Pri 100 km/h troši oko 6,5 litara.Snižena cenaZa pohvalu je i cena. Osnovni model (1,4, 90 KS) na akciji košta 11.300 evra, dok za najjeftiniji 1,0 „eko-bust“ sa testa „Grand motors“ traži 12.200 evra.

Stil... Enterijer već viđen na "fokusu" dobro stoji i "B-maksu"
Stil... Enterijer već viđen na "fokusu" dobro stoji i "B-maksu"

LovorikeŠAMPION POD HAUBOMMotor 1,0 „eko-bust“ pravi se u verzijama sa 100 i 120 konjskih snaga. Osvojio je gotovo sve moguće nagrade za najbolji agregat. Ima tri cilindra, ali radi bez buke. Moment od 170 Nm pri 1.400 obrtaja u minutu je raspoloživ sve do 4.500 obrtaja, a na deset sekundi „skače“ na 201 Nm (overboost). Potrošnja u gradu se lako spušta ispod 7,5 litara.SigurnostTESTIRANO 5.000 SCENARIJA„Ford B-maks“ nema klasični B-stub, ali vrata su na mestu znatno pojačana. „Ford“ navodi da je baš zato sistem kliznih vrata testiran u čak 5.000 scenarija i da nije bilo nikakvih problema. Pri eventualnom sudaru vrata će se sama otvoriti.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track