TURBO-TRANSPORT: Prva vožnja novog opel vivara!

Kurir u Nemačkoj

TURBO-TRANSPORT: Prva vožnja novog opel vivara!

Auto -
Sa bi-turbo dizelašem od 1,6 litara, koji razvija 120 konja, trošio je samo 6,6 litara, neznatno više od deklarisanih 5,9 litara

Druga generacija osvaja izgledom, praktičnošću i vrhunskim motorima. Čini se da borba u klasi lakih dostavnih kombi vozila nikad nije bila veća. Na red je došao „Opel“, koji je u Minhenu i okolini predstavio svoj kec iz rukava, drugu generaciju uspešnog „vivara“.I ovoga puta „vivaro“ je urađen u saradnji s „Renoom“, sa čijim modelom „trafik“ deli istu platformu i još mnogo toga. Kvalitetima koje poseduje „opelov“ kombi ima ozbiljne izglede da još više pomrsi račune konkurenciji i premaši prethodnika, koji je prodat u oko 600.000 primeraka. Prvo što hvalimo jeste odličan dizajn, vrlo blizak bratskom „trafiku“.

Kao avion... Nikad bolji dizajn u klasi lakog transporta
Kao avion... Nikad bolji dizajn u klasi lakog transporta

Dominira prednji deo na kom se izdvajaju velika maska hladnjaka, masivni branik i višeugaoni farovi, koji su savršeno uklopljeni u celinu i maksimalno su podređeni aerodinamici. Ovaj put smo vozili model sa izuzetnim bi-turbo dizelašem od 1,6 litara, koji razvija 120 konja. Ipak, važniji podatak za jedno dostavno vozilo jeste da ovaj biser od motora već na 1.500 obrtaja u minuti ostvaruje čak 320 Nm maksimalnog obrtnog momenta.Filozofija pri nastanku ove pogonske jedinice bila je „smanjenje emisije štetnih gasova i unapređeno uživanje u vožnji“. U praksi, ovaj moćni dizelaš savršeno odgovara ovako masivnom vozilu, a zahvaljujući start/stop sistemu emisija CO2 iznosi 149 g/km!

Varijabilno... Metri nisu problem
Varijabilno... Metri nisu problem

Ipak, papučicu gasa nismo štedeli, a prosečna potrošnja je na kraju bila oko 6,6 litara na pređenih 100 km, dok je fabrički deklarisana 5,9 litara. Velika pažnja posvećena je i kabini, koja se lako može pretvoriti u pokretnu kancelariju. Sedišta su veoma udobna, a komandna tabla je moderna i jednostavna, s lako dostupnim i logično postavljenim prekidačima.Hvalimo odličan tač-skrin monitor s multimedijalnim uređajem i navigacijom. Srednje sedište se može oboriti, čime se dobija mali sto, idealan za laptop, a tu je i vertikalni držač sa štipaljkom za dokumentaciju.

Spejs šatl.. Kancelarija za vozača i suvozača
Spejs šatl.. Kancelarija za vozača i suvozača

Šampion prostora„GUTA“ TRI EVROPALETENovi „vivaro“ može da „proguta“ čak tri evropalete i pojedine veoma dugačke predmete zahvaljujući praktičnom otvoru između kabine i tovarnog prostora, koji se nalazi ispod suvozačevog sedišta. Kombi takođe obiluje praktičnim pregradama s više desetina litara zapremine, a dostupan je u dve dužine (4.998 mm i 5.398 mm) i dve visine (1.968 mm i 2.460 mm). Ukupna zapremina tovarnog prostora iznosi od 5,2 to 8,6 m3, a robustni predmeti se s lakoćom mogu utovariti zahvaljujući velikim i široko otvarajućim zadnjim dvostrukim vratima, kao i kliznim bočnim.Vrhunski motoriOD 90 DO 140 KSLiniju motora u „vivaru“ druge generacije čine četiri nova izuzetna dizelaša. U ponudi su 1.6 CDTI turbo-dizeli sa 90 i 115 KS (260 i 300 Nm), kao i dva bi-turbo dizelaša iste zapremine sa 120 i 140 konjskih snaga, koji razvijaju 320, odnosno 340 Nm. Svi motori upareni su sa odličnim šestobrzinskim manuelnim menjačem.Opel Vivaro 1.6 bi-turbo- Motor: 1.598 ccm- Snaga: 120 KS, 3.500 o.- Momenat: 320 Nm, 1.500 o.- Menjač: manuelni 6-stepeni- Maks. brzina: 172 km/h- Dužina/širina/visina: 4.998 / 1.956 / 1.968 mm- Međuos. razmak: 3.098 mm- Rezervoar: 80 litara- Potrošnja na testu: 6,6 l

http://www.youtube.com/watch?v=mc0PIOi53u4

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track