NEMAČKA HARIZMA: Vozili smo folksvagen pasat osme generacije

Nastavlja stazom ogromnog uspeha iz 2013. godine

NEMAČKA HARIZMA: Vozili smo folksvagen pasat osme generacije

Auto -
Krstarica Superiorna sportska pojava podržana je vrhunskim agregatom, ali i niskom potrošnjom i odličnim voznim osobinama, koje ga lansiraju u vrh klase
1 / 9

Svakih 29 sekundi u svetu se proda jedan „pasat“! Čak 1,1 milion primeraka „Folksvagenove“ limuzine prodat je prošle godine. Na krilima ovakve ofanzive stigao je novi model „pasat B8“.Najpre je ućutkao sve priče o monotonom nemačkom dizajnu. Ovo je superioran nastup sa sportsko-elegantnom linijom, kažu u „Folksvagenu“. Prednji deo dominira na svakom parkingu. Široka maska sa četvorostrukom lajsnom, LED linije „žmurećih“ farova, i sve to spakovano u oštre linije. Vrhunska elegancija!

Na testu Kurira imali smo 2,0 TDI sa 150 KS. Moćno ubrzava do stotke za samo 8,7 sekundi. Sve pohvale za snagu, moment i potrošnju. Na leru i visokim obrtajima radi kultivisano. Zvučna izolacija je odlična, pa vozač i saputnici uživaju u tišini, čak i pri velikim brzinama. U gradu troši oko sedam litara nafte na 100 km, što je vrhunski rezultat za klasu! To je postignuto smanjenjem mase za oko 100 kg, upotrebom specijalnih legura.

Kabina je luksuzna i elegantna. Digitalna instrument tabla gotovo je ista kao u novom „audiju TT“. Na TFT ekranu od 12,3 inča može se komandovati gotovo svim funkcijama u vozilu. Uočljiv je kvalitet materijala, sjajan ambijent gradi kombinacija srebrnih i crnih površina, u saradnji s kolor-displejima. „Pasat“ je uz to jedan od najprostranijih u klasi. Veliki prostor je u oba reda sedišta, a prtljažnik ima čak 586 litara!Naravno, najviše uživanja rezervisano je za vozača. „Pasat“ je izuzetno upravljiv i vozi se lako, kao manji automobil! Tek ako se pretera u krivini, prednji kraj zna da pobegne, međutim, ESP brzo koriguje grešku i vraća auto na pravi put.

Sve komande su mekane, 6-stepeni manuelni menjač veoma precizan. Visok nivo zadovoljstva za volanom je i u gradu i na otvorenom. Kilometre pretvara u uživanje, pa vozač i saputnici profitiraju iz svake vožnje!Jedina mana je cena, koja je u proseku viša neko kod konkurencije za oko 2.000 evra. Ipak, „pasat“ se nameće kao ozbiljan partner na duge staze, naročito ako znamo da njegova vrednost nikad ne pada!

Po meriKRAĆI I PROSTRANIJI„Pasat B8“ dugačak je 4.767 milimetara, dva milimetra je kraći od prethodnika. Međuosovinsko rastojanje je povećano za 79 mm, na ukupnih 2.791 mm, a širina iznosi 1.832 mm, što je za 12 mm više. S visinom od 1.456 mm sedan je za 14 mm niži od prethodnika. Rezultat ovih promena je 33 mm prostora više za posadu.Svetski novitetBEZBEDNOST BEZ KOMPROMISASvetski novitet u „pasatu“ je „opcional“ i u slučaju kritičnog zdravstvenog stanja, odnosno delimično preuzima upravljanje vozilom. Sistem se aktivira kad sistem za ostanak u saobraćajnoj traci „lejn asist“ ustanovi da vozač ne okreće upravljač i ne reaguje na upozorenje. Sistem nakon toga pokušava da kratkim pritiskanjem kočnice, zvučnim i optičkim signalima upozorenja i vožnjom levo-desno u okviru saobraćajne trake reaktivira vozača, ali i da upozori ostale učesnike u saobraćaju. Ukoliko i dalje nema preuzimanja upravljanja, sistem kontrolisano u potpunosti zaustavlja auto.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track