Da li je ovo "mercedes"? To je ključno pitanje za sve koji gledaju srebrnu zvezdu na volanu, bez obzira na to da li su za upravljačem S klase ili šlepera "aktros".
Na testu Kurira vozimo "sitan", fensi dostavnjak s bogatom opremom, koji ima pregršt mesta u kabini i odličan motor. Dizajn je važan faktor za sve koji odluče da robu voze "na nivou". Spoljašnjost se odlikuje uravnoteženim proporcijama, pre svega snažnim bokovima i naglašenim koševima točkova koji predstavljaju nesvakidašnje stilske elemente za mali kombi. Kompaktne dimenzije, sa dužinom od 4.498 mm, omogućile su lako parkiranje u gradu.
Posebno privlačan aspekt u kabini je horizontalni oblik instrument table, dok podignuti centralni greben podseća na erodirani kamen. Boje su atraktivne i prefinjene, a organizacija prostora odlično osmišljena. Materijali i plastika ipak nisu kvalitetni kao na ostalim "mercedesima", ali su bolji od konkurencije i napravljeni da traju. Oduševljava ponuda prostora u oba reda sedišta, u modelu "turer" s testa, a u ponudi je furgon verzija. Zadnja vrata su klizna, što olakšava ulazak na malom prostiru.
Posle obrta ključa štekće dizel 1,5 od 110 konjskih snaga. Sedimo visoko i imamo odličan pregled saobraćaja. Servo asistencija volana je jaka i može se voziti jednim prstom. Iako na papiru ubrzanje do stotke od 15,5 sekundi deluje skromno, subjektivni utisak je veoma ubedljiv. Agregat raspolaže sa 260 Nm momenta, pa u svakom trenutku imamo punu snagu na raspolaganju.
Na testu smo skoknuli do Brzeća i bez umora vozili 270 kilometara. Stabilnost je korektna s obzirom na klasu, ali i ESP neprekidno motri na poteze vozača. Prednji točkovi su oslonjeni na "mekferson" osovinu s ramenima u donjem delu, a pozadi je sistem oslanjanja s torzionom oprugom koji omogućava znatnu uštedu prostora. Za obezbeđenje pravilnog vođenja točkova, tu su uporne i vodeće spone, dok su opruge i amortizeri montirani zasebno. Pri jačem ulasku u krivine karoserija se blago uvija, ali ovaj dostavljak nije ni pravljen za sprint. Potrošnja od 6,5 litara dizela na testu, u kombinovanom režimu, nije niska kao što smo planirali, ali masa i aerodinamika klase ipak otežavaju postizanje očekivanog proseka ispod 5 litara.
Posle više od 600 pređenih kilometara "sitan" nam je ušao u krv. Naravno, ne vozi se kao njegova luksuzna braća, ali on je fensi dostavnjak. To sve ipak ima svoju cenu. Najjeftiniji je 26.800 evra, a nakrcana varijanta s testa 37.400. Ipak, u odnosu na većinu konkurencije, faktor uživanja za volanom je ovde prisutan, pa je "sitan" poželjan kao radno, paradno i porodično vozilo.
Furgon verzija
Nosi dve euro palete
"Sitan" je dostupan sa najviše dvoje kliznih vrata. Visina otvora prtljažnika je 1.059 milimetara. a prtljažni prostor je lako dostupan: prag za utovar kod furgon varijante nalazi se na visini od samo 59 cm. Dva dela zadnjih vrata mogu se blokirati pod uglom od 90 stepeni i čak se mogu pomerati sa 180 stepeni prema boku. Nosivost furgona je do 2,9 m3, prema VDA normi, a dve euro palate se ukrštaju jedna za drugom u prtljažni prostor. Kapacitet vuče je 1,5 tona.
TEHNIČKI PODACI
Motor: 1.461 ccm
Snaga: 95 KS
Masa: 1.718
Nosivost: 517 l
Dužina: 4.498 mm
Ubrzanje 0-100 km/h: 15,5 s
Maks. brzina: 162 km/h
Potrošnja na testu: 6,5 l
Cena sa PDV: od 26.832 evra
(Kurir.rs/ M. Radulović)