KRUŽNI TOK JE NOĆNA MORA ZA VEĆINU VOZAČA: Evo kako najlakše da uđete i izađete, BEZ NERVOZE! Lakše je nego što mislite!
Foto: Shutterstock

NIJE TEŠKO

KRUŽNI TOK JE NOĆNA MORA ZA VEĆINU VOZAČA: Evo kako najlakše da uđete i izađete, BEZ NERVOZE! Lakše je nego što mislite!

Auto -

Kružni tok se smatra najsigurnijim tipom saobraćajnice na svetu, ali zapanjujuće veliki broj vozača u Srbiji pokušava da ih izbegne po svaku cenu.

Vožnja u kružnom toku zbunjuje mnoge vozače, koji se trude da ga izbegnu kada god mogu, ali poštovanjem određenih pravila svaki vozač će lakše savladati ovaj "problem".

Mnogi vozači i dalje imaju dilemu kako se vozi u kružnom toku i ko ima prednost. Šta ako ulazni put ima jednu traku, kružni tok tri, a izlazni put dve trake? Da li onaj u unutrašnjoj traci kružnog toka ima prednost u odnosu na onoga u srednjoj ili spoljašnjoj traci kružnog toga, tj. ima li pravo da ga "iseče“ i izađe gde poželi?

Izgleda da kada god se spomene vožnja u kružnom toku i pravila u istom, uvek se pojavi neko sa različitim mišljenjem od većine. Kako je nedavno objavio na svom Twitter nalogu i direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović, "Nigde toliko zabluda u pogledu saobraćajnih propisa, kao kod kružnih tokova".

kružni tok, Slavija, SAT, Mladen Alvirović
foto: Printskrin / SAT

Iako vozači često voze "na osećaj" pravila su jasna

Pravila u kružnom toku?

Pravilo br. 1: Onaj ko je u kružnom toku ima prednost u odnosu na onoga ko je van kružnog toka, a to je regulisano saobraćajnim znacima.

Pravilo br. 2: Auto u unutrašnjoj traci kružnog toka nema prednost u odnosu na auto u spoljašnjoj traci kružnog toka (kada je u pitanju kružni tok sa više traka)!

Nije dozvoljeno iz krajnje unutrašnje trake (uz ostrvo) "isecati" sve ostale u kružnom toku da bi izašao tamo gde ti odgovara. Dakle, onaj ko izlazi iz kružnog toka nema prednost u odnosu na one koji takođe kruže u spoljašnjim trakama kružnog toka.

Ako onaj iz unutrašnje kružne trake odluči da izađe iz kružnog toka, on ne sme da "iseče“ onog u spoljašnoj kružnoj traci, već mora da ga propusti kao da je u pitanju klasično prestrojavanje na putu sa dve trake i to uz davanje migavca i trudeći se da ne izazove udes. Potpuno isto kao vožnja na običnom putu sa dve ili tri trake. Prednost uvek ima vozilo koje nastavlja kretanje trakom u kojoj se nalazi!

Ovo je važno zapamtiti, jer vozači koji ne znaju ovo pravilo svakodnevno izazivaju incidente.

tramvaj
foto: Printscreen

Pravilo br. 3: Tramvaj uvek ima prednost.

Pravilo br. 4: Izaberi odgovarajuću traku pre nego uđeš u kružni tok.

Ukoliko se kružnom toku približavaš putem sa više traka, takođe treba primenjivati logiku koju bi primenio u slučaju da je reč o klasičnoj raskrsnici. Dakle, ukoliko izlaziš na prvom isključenju trebalo bi da u kružni tok uđeš desnom trakom i pratiš spoljašnju traku kružnog toka do isključenja.

Ukoliko izlaziš na poslednjem isključenju, trebalo bi da iz leve trake uđeš u unutrašnju traku kružnog toka i zatim se prestrojiš na vreme pred izlazak. Međutim, nije protiv propisa ni da se direktno uključiš u spoljašnju traku i da njome ideš do željenog isključenja, iako na taj način blokiraš druga vozila koja žele da uđu u kružni tok.

Pravilo br. 5: Važno je da vozač zna gde želi da izađe iz kružnog toka. Ova nedoumica često zna da izazove udes jer vozač uđe u kružni tok ne znajući gde treba da izađe.

Pravilo br. 6: Da li smem da se vozim u krug više puta dok ne ugrabim situaciju da izađem iz kružnog toka ukoliko se nalazim u unutrašnoj traci, a u spoljašnjoj je gužva? Ovo nije definisano propisima, tako da je odgovor - DA. Inače, postoje dva mišljenja po pitanju toga šta je bezbednije. Prvo je da se treba zaustaviti i onda se "probijati“ ka svom izlazu, a drugo da treba napraviti još jedan krug i za to vreme uhvatiti priliku za prestrojavanje

Kružni Tok
foto: Shutterstock

Obe "taktike“ imaju svoje mane i prednosti, i treba ih primenjivati u skladu sa trenutnom situacijom u kružnom toku.

Pravilo br. 7: Važno je korstiti migavac uz pomoć kog pokazuješ drugim vozačima kuda planiraš da ideš. Poželjno je koristiti migavac i kada izlaziš iz kružnog toka i kada se prestrojavaš iz trake u traku samog kružnog toka. Prilikom ulaska u kružni tok nije neophodno da vozač koristi migavac, pošto je budući smer kretanja jasan.

Pravilo br. 8: Saobraćajac u kružnom toku – kada se on pojavi, njegove naredbe se moraju poštovati.

(Kurir.rs/Srbija Danas)

Bonus video:

05:20

OVAKO ĆETE IZBEĆI NESREĆU KAD PRETIČETE U SAOBRAĆAJU! Stručnjak za saobraćaj otkrio kako da se ponašate OBRATITE PAŽNJU NA JEDNO

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track