MUNJA IZ MINHENA! BMW predstavio reinkarnaciju legendarnog modela 3.0 CSL, moderni naslednik biće izrađen u SAMO 50 PRIMERAKA!
Foto: BMW

specijalitet za kolekcionare

MUNJA IZ MINHENA! BMW predstavio reinkarnaciju legendarnog modela 3.0 CSL, moderni naslednik biće izrađen u SAMO 50 PRIMERAKA!

Auto -

Bavarci su zakucali! BMW je danas na osnovi BMW M4 predstavio dugo najavljivanu modernu interpretaciju kultnog modela 3.0 CSL poznatog i kao "Batmobile" iz 1970-ih, s posebnim detaljima karoserije inspiriranim čuvenim pretkom, ali to je tek početak priče.

BMW će izraditi samo 50 primeraka ovog izuzetnog automobila povodom 50 godina M Motorsport odeljenja, koji je od M4 lakši te dolazi s najsnažnijim rednim "šestakom" u istoriji ove marke.

U ovom slučaju motor isporučuje 560 konjskih snaga, a da stvar bude još bolja, uparen je sa šestostepenim manuelnim menjačem.

BMW 3.0 CSL
foto: BMW

Novi model pršti od retro stila, ima žuta prednja LED svetla i laserska zadnja svetla koja su preuzeta sa modela M4 CSL, ali izgledaju drugačije jer su delimično prekrivena prepoznatljivim proširenjima na bokovima te prednjim i stražnjim branicima, baš kao kod originala.

Kontroverznu prednju masku hladnjaka regularnih M3 i M4 modela zamenili su "bubrezi", ali drugačije oblikovani i uokvireni hromom.

Takođe, upotrebljeno je puno komponenti od karbonskih vlakana (CFRP) na svim delovima karoserije, za što manju masu modela, ali, najupečatljiviji detalj dizajna ovog specijalnog modela jeste veliko zadnje krilo i dodatni spojler na krovu, koji takođe podsećaju na 3.0 CSL.

BMW 3.0 CSL
foto: BMW

Dizajneri BMW dodali su i izraženiji "Hofmeister kink", karakteristični završetak zadnjih bočnih stakala, a tu je i BMW M grafika na Alpine beloj boji. Izrada toga je zahtevala poseban postupak farbanja te dodatnih 6.700 sati ručnog rada!

Dodate su i kontrastne alu felne sa zlatnom završnom obradom od 20 cola napred i 21 pozadi, s Michelinovim gumama izrađenim po meri.

Unutrašnjost je preuzeta iz M4 modela, ali su ovde upotrebljene presvlake od crne alkantare i detalji od karbonskih vlakana s mat završnom obradom.

Zadnje klupe više nema, zamenjena je spremištem za dve kacige, a standardna M karbonska sedišta su dobila amblem 3.0 CSL, ugraviran u aluminijske pločice ispod umetaka za naslone za glavu. Svaki primerak je numerisan pločicom na kokpitu.

BMW 3.0 CSL
foto: BMW

Zbog uštede na težini, BMW je smanjio zvučnu izolaciju i dodao CFRP obloge na panelima vrata, iako je digitalni kokpit sa svim "blagodatima" zadržan, a još jedan poseban detalj je bela retro ručica menjača.

Ispod poklopca novog 3.0 CSL nalazi se do sada najsnažnija verzija BMW twin-turbo trolitarskog rednog "šestaka" koji raspolaže s 560 KS i 550 Nm (povećanje od 9 KS u poređenju s modelom M4 CSL), ali je s druge strane značajan pad obrtnog momenta od 100 Nm, zbog ograničenja ručnog menjača.

1 / 10 Foto: BMW

Snaga se na zadnju osovinu prenosi putem ručnog menjača sa šest stupnjeva prenosa uz pomoć aktivnog M diferencijala. Šasija je takođe podešena s prilagodljivim M vešanjem i standardnim M karbonsko-keramičkim kočnicama.

Novi model je lakši od bilo koje varijante M4, međutim razlika nije tako spektakularna kako bi se očekivalo. BMW je najavio odnos težine i snage od 2,9 kg po KS na masu od 1.624 kg. To je samo 1 kg manje od M4 CSL s automatikom, ili oko 100 kg manje od modela M4 Competition. BMW nam nije dao podatke o performansama iako očekujemo da će 3.0 CSL biti brži od običnog M4 i malo sporiji od M4 CSL zbog ručnog mjenjača.

Proizvodnja od 50 vozila BMW 3.0 CSL trajaće oko tri meseca. Cena posebnog modela nije objavljena, iako sudeći prema vremenu i trudu potrebnom da svaki od njih napusti fabriku, očekujemo da neće biti jeftin.

(Kurir.rs/ Jutranji list)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track