Sve na automobilu ima svoje mesto, a mnogi ne znaju zašto su neke stvari baš tu gde se nalaze, pa se neretko kao pitanje postavlja zašto se poklopci za rezervoar na automobilu nalaze baš sa desne strane.

Standardi za ovo ne postoje i proizvođači se uglavnom prilagođavaju potrebama svog matičnog tržišta, te se na većini automobila poklopac nalazi sa desne strane, a razlozi su se uglavnom odnosili na bezbednost.

0281-dragana-udovicic.jpg
Daragana Udovičić 

Ako je volan na levoj strani, poklopac za gorivo je na desnoj strani. Ideja je bila da se ne puni sa strane odakle dolazi saobraćaj. Takođe, vozač je bez problema mogao da izađe iz automobila, jer na levoj strani nije bilo pumpi za gorivo.

Trenutni propisi zahtevaju da poklopac bude na najširem delu automobila, dalje od deformabilnih zona i što je dalje moguće od vrućih delova izduvnih gasova ili električnih instalacija. To generalno znači da poklopac mora biti relativno blizu putničkog prostora.

Na desnoj strani su uglavnom kod evropskih proizvođača (osim Velike Britanije) i američkim proizvođačima automobila u Evropi (osim Velike Britanije), dok su na levoj kod japanskih automobila.

0702shutterstock-1669759747.jpg
Shutterstock 

Ovo pravilo polako nestaje. Mnogi brendovi su deo velike međunarodne grupe, sa zajedničkim platformama, a o tom obliku praktičnosti se ne razmišlja previše. Pomislite samo na francuski Reno i japanski Nisan koji blisko sarađuju. Kod nekih marki nema pravila, pa jedno vozilo ima poklopac levo, a drugo desno (pežo 208/308). Ako ne znate na kojoj strani je poklopac kada želite da sipate gorivo, pogledajte pokazivač goriva na instrument tabli. U skoro svim slučajevima postoji strelica koja pokazuje na kojoj je strani...

(Kurir.rs/revijahak.hr)

Bonus video:

00:20
Sudar na auto-putu Miloš Veliki Izvor: RINA