ENCO FERARI, AUTOMOBILSKI IMPERATOR: Na današnji dan rođen osnivač najuspešnijeg sportskog tima, ovo je njegova IMPRESIVNA PRIČA
Foto: Ferrari

MAG IZ MODENE

ENCO FERARI, AUTOMOBILSKI IMPERATOR: Na današnji dan rođen osnivač najuspešnijeg sportskog tima, ovo je njegova IMPRESIVNA PRIČA

Auto -

Enco Ferari, jedan od najpoznatijih i najznačajnijih ljudi u čitavoj istoriji automobilizma, osnivač najuspešnijeg sportskog tima Skuderija Ferari i najpoznatiji proizvođač sportskih automobila.

Enco Anselmo Ferari rođen je 18. februara 1898. godine u relativno bogatoj porodici Modene. Međutim, u Prvom svetskom ratu porodični biznis je propao. Encov otac i brat umiru od epidemije gripa, a 1919. on dobija posao u maloj fabrici automobila CMN i počinje da se trka. Dve godine kasnije prešao je u Alfa Romeo.

Njegova trkačka karijera je bila sve bolja i bolja, ali ga nikada nije zanimalo samo to, već je radio i kao mehaničar, ali i u organizaciji trkačkog tima. Godine 1929. osnovao je tim Skuderija Ferari, koji se bavio pripremama Alfa Romea za trke.

Enco Ferari
foto: Ferrari

Najveći trkački uspesi milanske kompanije usledili su upravo kada se Ferari pobrinuo za njihov trkački program i lično prekinuo trke. Nakon odlaska iz kompanije Alfa Romeo, prema zaštićenom ugovoru, nije smeo da koristi svoje ime, pa je njegov novi tim, Auto Avio Costruzioni, debitovao na VN Breše 1940. godine.

Enco Ferari iz trkačkih dana
Enco Ferari iz trkačkih danafoto: AP 31.03.2017.

Posle rata više nije bilo prepreka za korišćenje njegovog imena, a od 1947. godine Ferari pod njim proizvodi trkačke i drumske automobile, koje krasi čuveni amblem u vidu propetog konja. Delom zbog reputacije stečene tokom rada za Alfa Romeo, a delom zbog izuzetnog uspeha trkačkih automobila, nova kompanija je za samo nekoliko godina uspela do statusa najpoznatijeg proizvođača vrhunskih sportskih automobila na svetu.

1 / 19 Foto: Ferrari

Kada su trke postale preskupe za malu fabriku, tražen je strateški partner. Prvo se činilo da će to biti američki gigant Ford, ali je na kraju kompanija ostala u italijanskim rukama, 1969. godine u vlasničku strukturu ulazi Fiat. Za razliku od Forda, Fiat je dozvolio Encu da zadrži kontrolu nad onim što mu je najvažnije, trkačkim programom.

Iz svoje modne kancelarije, Ferari je očinski upravljao kompanijom i, posebno, njenim trkačkim uspesima širom sveta, sve do svoje smrti 14. avgusta 1988. A njegovi naslednici su uspeli da nastave tradiciju, tako da je do danas Ferarijeva vodeća uloga u svetu trka i sportskih automobila neupitna.

(Kurir.rs/ Autoportal.hr)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track