OVI POLOVNJACI SE NAJREĐE KVARE: Nemci objavili liste modela koji se ne voze često kod majstora jer JEFTINO ne znači uvek loše!
Nemačka organizacija TUV je pre izvesnog vremena objavila je statistiku kvaliteta i pouzdanosti polovnih automobila. Ovi brojevi zasnovani su na milionima obavljenih tehničkih pregleda i daju odgovor koji automobili se najmanje kvare.
U periodu od jula 2020. do juna 2021. godine TUV je uradio tehnički pregled 9,6 miliona automobila. Među njima su bila 222 modela, podeljena u pet starosnih grupa, pri čemu je čak 18 odsto automobila pokazalo značajne nedostatke zbog kojih nije prošlo pregled. To je smanjenje od dva odsto u odnosu na godinu ranije.
Udeo automobila koji su na tehničkom pregledu pokazali manje kvarove pao je za 0,5 procentnih poena na 9,1 odsto. Joakim Bihler, generalni direktor TUV, kaže da to s jedne strane govori o dužem veku trajanja vozila, a s druge strane, vidljiva je povezanost s pandemijom virusa korona, pošto su vlasnici tokom izolacije imali više vremena za održavanje svojih automobila. Pritom, više mlađih polovnih automobila ostalo je na nemačkom tržištu umesto da se prodaju u inostranstvu.
Što se tiče starosnih grupa, rezultat je očekivan - stariji automobili pokazuju veću stopu kvarova. Glavni pregled nije prošlo 12,4 odsto vozila starijih od šest godina, 17,5 odsto vozila starih između osam do devet godina i 22,8 odsto vozila starih između deset do jedanaest godina, navodi se u statistici nemačke organizacije.
Prosečna starost automobila u Nemačkoj, prema Federalnoj upravi za motorni saobraćaj, trenutno iznosi 9,8 godina. U 2011. prosek je iznosio 8,3 godine, a 42 posto registrovanih automobila trenutno je starije od 10 godina.
Što se tiče modela, pobednik je mercedes GLC sa stopom kvarova od 1,5 odsto. Odmah iza njega nalaze se mercedes B klase (1,9%) i folksvagen ti rok (2%). Audi ku dva (2,1%) pobeđuje u starosnoj grupi od četiri do pet godina starosti, dok je porše 911 (3,3%) najbolji u grupi od šest do sedam godina.
Audi TT se najmanje kvari kod vozila starih između osam do devet godina.
Prema klasama automobila, pobednik među najmanjim vozilima je opel karl s 3,4 odsto kvarova, dok je u klasi malih automobila najpouzdaniji audi A1 (2,9%). Među kompaktnim modelima najmanje se kvari mercedes A klase (2,5%), u srednjoj klasi mercedes C klase (2,5%), i kod monovolumena mercedes B klase.
Najlošije rezultate u mikro klasi pokazuje hjundai I10 (6,5%), dok je u klasi malih automobila to seat ibica (5,4%). U kompaktnoj klasi najgora je dačija logan (10,4%). U srednjoj klasi to je ford mondeo sa 6,8 odsto, a kod SUV-ova dačija daster (11,4%). Najlošijim monovolumenom pokazao se ford galaksi (7,5%).
Sa druge strane, tu je i statistika nemačkog auto kluba ADAC.
ADAC je napravio statistiku za čak 109 modela vozila, starih od 3 do 10 godina. U obzir nisu uzimani problemi kao što su pogeršno natočeno gorivo ili prazan rezervoar, jer su za njih odgovorni isključivo vozači.
U ovom auto-klubu ističu da su ocene samo smernice. Neslavno prvo mesto po nepouzdanosti zauzima automobil niže srednje klase: 10-godišnja Kia Ceed sa stopom kvara od 52,7 promila.
Treba spomenuti da su novije Kije gotovo bez kvarova, ali na starijim modelima ima mnogo problema. Najčešće greške – osim akumulatora – odnosile su se na alternator, pumpu za gorivo, razvodni lanac i svećice.
Hyundai i20 pokazuje sličnu sliku kvarova. Uz svećice, neispravne kontakt-brave takođe su u više navrata odgovorne za kvarove.
U Seat Alhambri i VW Sharanu kvarovi su se događali natprosečno često u praktično svim godištima – glavni su uzroci recirkulacija izduvnih gasova ili ubrizgavanje AdBlue-a.
Smart Forfour, koji se prodaje od 2015. godine, izgledao je loše zahvaljujući otkazivanju akumulatora.
Opel Insignia, Nissan Qashqai, Ford S-Max, kao i Renault Kangoo imali su dosta problema. Kangoo je imao problema sa elektrikom.
Veliki broj vozila Audija i BMW-a nema ozbiljnije probleme. Na primer, A3, A4, A5, Q3 i Q5 su izuzetni pouzdani.
BMW Serije 1, 2, 3, 4, X1, X3, kao i Mini su veoma pouzdani. Odmah iza, sa malo više kvarova, nalaze se Mercedesovi modeli A, CLA, GLA kao i C-klasa, GLC i GLK.
U vozilima je često bila neispravna kontakt-brava ili alternator.
Pozitivna iznenađenja su mali automobili FIAT Punto i Dacia Sandero. Kod Punta je zanimljivo da su i stari primerci (godina proizvodnje 2011 – 2013.) imali malo kvarova, dok Dacia Sandero dokazuje da jeftino ne znači automatski i loše.
Noviji modeli VW Golfa su dobri, ali starija godišta već imaju dosta problema. No, Golf je u svakom slučaju bolji od konkurenta u kompaktnoj klasi.
ADAC je pripremio i statistiku za električne automobila i ovde je, naravno, prvi uzrok problema baterija, ali ne ona na koju biste pomislili.
Najviše je grešaka na maloj 12-voltnoj bateriji (odnosno, akumulatoru), čak 54 odsto. Ona obezbeđuje otvaranje vrata i aktiviranje glavnog baterijskog sistema.
Glavna baterija (uglavnom 400-voltna, u Porscheu Taycan 800-voltna), električni motor i sistem punjenja zasad čine samo 4,4 odsto kvarova. No, ova tehnologija je tek u povoju i videćemo koliko će biti pouzdana kad današnji automobili napune deset godina.
(Kurir.rs/Jutarnji/B92)
Bonus video:
"VERUJEM DA ĆE ONO ŠTO ĆU REĆI, BITI OD VELIKE VAŽNOSTI ZA GRAĐANE SRBIJE" Predsednik Vučić obraća se naciji večeras u 18 časova