MUNJA PONOVO TUČE! VOZILI SMO NOVU OPEL ASTRU: Dizajn je najjača karta, a ovo smo otkrili o karakteru! (FOTO)
Šesta generacija pod oznakom "astra L" dobila je novu injekciju i spremna je za sve zadatke
"Astra" ponovo drži nogu na gasu! Tri decenije je bila važan faktor na srpskim putevima, a onda kao da se filter za gorivo zapušio. Taman kad se upalila ček-endžin lampica, u igru je ušao PCA i kupio "Opel". Naravno, jake karte ostavio je za "astru".
Na testu Kurira je šesta generacija. Dizajn je sada jako oružje, zapravo već čuvena "vizor" maska, koja seče vazduh ka uspehu. Crni znak munje, mišićava karoserija i sportski zadnji kraj s malim pravougaonikom u vrhu prtljažnika deo su skulpture.
Aluzija snage je stvorena, ali šta zapravo imamo proveravamo za volanom. Vozač nešto teže seda pred upravljač, ali zato ga "grli" atraktivan kokpit. Stisak na dugme i pale se tri cilindra spremna za akciju. Vozimo poznati "Pežoov" 1,2, koji je ovde navijen na 130 konjskih snaga.
Masa "astre" od 1,4 tone lak je zalogaj za ovu mašinu. Lagano vuče i do stotke stiže za 9,8 sekundi. Subjektivni utisak je daleko jači, a međuubrzanja trenutna. Veliku ulogu igra osmostepeni automatik koji obezbeđuje minimalnu potrošnju na velikim brzinama.
Vozaču su na raspolaganju tri moda vožnje - eko, normal i sport. U prva dva režima prenos može biti neodlučan, kada ga "zeznemo" iznenadnim jakim pritiskom na gas. Zato je tu sport opcija, koja sve reguliše visokim obrtajima.
Sve vreme se, ipak, nameće pitanje gde je tu "pežo 308". Duh rođenog brata veoma je prisutan, ali "astra" se najviše razlikuje po tvrdoći. Ovde se zna ko je Francuz, a ko Nemac. Tvrđe podešeni amortizeri znaju da nerviraju u našoj "astri" ako naletimo na seriju ležećih policajaca i lošeg asfalta. Ipak, stabilnost je ovde odlična, što je kompenzacija za udare po leđima.
"Astra" deli EMP2 platformu s modelom 308, ali i menjač i ogibljenje. Slična je filozofija enterijera, a ovde je instrument-tabla nazvana "Pure Panel". Spojena su dva velika ekrana od 10 inča, blago zaokrenuta ka vozaču. Hvala dizajneru za glavne manuelne prekidače koji olakšavaju život starijim vozačima.
Sportski duh nam donosi uživanje u svakom kilometru, naravno uz oprez na kamere i statične radare.
Koliko to košta? Teško je danas reći šta je skupo, ali osnovni model, od oko 25.000 evra, deluje korektno za današnje uslove, što je recimo pet kvadrata "jačeg" stana.
OPEL ASTRA 1,2 130 KS
Motor: 1.199 ccm Snaga: 130 KS pri 5.500 o. Moment: 230 Nm pri 1.750 o. Masa: 1.341 kg Ubrzanje 0-100 km/h: 9,8 s Maks. brzina: 210 km/h Dužina/širina/visina: 437/186/147 cm Međuos. razmak: 2.670 mm Prtljažnik: 422 lit. Menjač: automatski EAT8 Potrošnja na testu (grasd): 6,7 l Rezervoar: 48 l. Osnovni model: 25.090 evra
(M. Radulović)
VUČIĆ NA SVEČANOSTI POVODOM OBELEŽAVANJA 30 GODINA SAVEZA VOJVOĐANSKIH MAĐARA: Danas nemamo veće prijatelje! Srbija je druga najbrže rastuća ekonomija