KOREJSKA RAKETA NA TOČKOVIMA: Hjundai predstavio Ioniq 5 N, najsnažniji automobil ove marke, sa 650 "konja" CILJA EVROPSKE ZVERI
Foto: Hyundai

nema šale

KOREJSKA RAKETA NA TOČKOVIMA: Hjundai predstavio Ioniq 5 N, najsnažniji automobil ove marke, sa 650 "konja" CILJA EVROPSKE ZVERI

Auto -

Na tržište uskoro stiže prava poslastica iz Južne Koreje, najsnažniji Hjundai ikada - Ioniq 5 N. Ova brutalna mašina ispod haube ima neverovatnih 650 konjskih snaga za jedan kompaktni krosover, a pogon je isključivo na struju.

Novi Ioniq 5 N nije samo najsnažniji Hjundai za regularni saobraćaj u istoriji ove marke već bi svojim vlasnicima trebao pružiti mnogo emocija i zabave u vožnji koja nije ograničena samo na ubrzavanje do 100 ili 200 km/h.

Hjundai je sa svojim N modelima stekao široku bazu fanatičnih sledbenika, a sada to pokušava proširiti i na segment električnih automobila. Ioniq 5 N dolazi u prepoznatljivoj plavoj boji (Hjundai je zove Performance Blue) koja poznavaocima Hjundaija daje jasan znak - ovo je brzo i zabavno.

Hjundai Ioniq 5 N
foto: Hyundai

Tu su i veliki spojler pozadi i mnogi drugi aerodinamički detalji koji daju do znanja da se ne radio o običnom Ioniqu 5. Da ne bi bilo zabune, plava boja nije jedini izbor, nudi ih se još devet. N verzija ima točkove od čak 21 inča koji sakrivaju ogromne diskove kočnica visokih performansi (400 mm napred i 360 mm nazad).

U kabini dominiraju izrazito sportska sedišta nalik kadicama u trkačkim automobilima, kao i novi N-exclusive upravljač s četiri namenska prekidača za različite načine rada. Uz to, komanda i instrument tabla sastoje se od dva već dobro poznata ekrana od 12,3 inča.

Konstrukcija ovog modela je inače znatno ojačana u odnosu na klasični Ioniq 5. Sportska verzija je dobila brojna ojačanja karoserije i šasije, kao i dodatna 42 vara i 2,1 metar dodatnih strukturalnih vezivnih materijala kako bi se poboljšala krutost karoserije.

Hjundai Ioniq 5 N
foto: Hyundai

Ojačani su i nosači motora i baterije, uz poboljšanje mnogih drugih sitnica. Tu je i potpuno novo vešanje, pa u vožnji novi N nema previše zajedničkog sa regularnom verzijom.

Sve to je bilo nužno jer je automobil dobio pogon dostojan pravog superautomobila. Dva elektromotora (na prednjoj i zadnjoj osovini) imaju ukupnu snagu od čak 650 "konja", a najveći obrtni moment iznosi 770 Nm. Za isporuku električne energije je zadužena nova baterija od 84 kWh koja zahvaljujući većoj gustoći energije zauzima isto toliko mesta kao i dobro poznata baterija od 77,4 kWh.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h je svega 3,4 sekunde, a najveća brzina je ograničena na 258 km/h. Te vrednosti, ipak, bi se još mogle malo promeniti, jer je proces homologacije još uvek u toku. Iz istog razloga još nema podataka o autonomiji vožnje.

Hjundai Ioniq 5 N
foto: Hyundai

Novi Ioniq 5 N ima i N Drift Optimizer, koji je namenjen pojednostavljenju vožnje sa predupravljanjem (drifingu). Tu je i aktivna raspodela obrtnog momenta, koja se može namestiti u jedanaest stupnjeva. Diferencijal sa električnom blokadom (e-LSD) kontroliše prenos snage na zadnje točkove, poboljšava upravljanje pri velikim brzinama i kompenzaciju proklizavanja. Tu je i elektronski kontrolisano vešanje s većim prilagodljivim amortizerima.

Najzanimljivije funkcije kada su u pitanju emocije su N e-shift i N Active Sound. Zapravo, N e-shift simulira ponašanje osmostepenog menjača s dvostrukim kvačilom N modela s motorom s unutrašnjim sagorevanjem, kontrolišući izlazni obrtni moment motora i reprodukujući osećaj trzanja između promena stepeni prenosa. Nudi i različite nivoe simuliranog kočenja motorom.

1 / 11 Foto: Hyundai

N Active Sound može proizvesti tri različita zvuka, a s "Ignition" načinom rada oponaša N motor s unutrašnjim sagorevanjem, uključujući i buku iz auspuha putem osam unutrašnjih i dva spoljna zvučnika.

Hjundai je mislio i na one koji sa svojim Ioniqom 5 N žele da se zabave na trkačkoj stazi. Ovde bi N Launch Control trebao osigurati maksimalnu trakciju za najbrže moguće ubrzanje iz mesta. Osim toga, korišćenje energije na stazama može se optimizovati putem N Race funkcije.

Funkcija "Sprint" daje prioritet hlađenju za duže boravke na stazi i pomaže u stvaranju performansi za postizanje rekordnih vremena kruga. "Endurance" maksimizuje domet smanjenjem performansi na trkačkoj stazi, što rezultira sporijim porastom temperature.

Hjundai još nije otkrio kada njihov novi "superkrosover" startuje s prodajom. U Evropi bi se trebao pojaviti negde oko marta ili aprila iduće godine. Cena se takođe ne zna, ali se pretpostavlja da bi mogla iznositi oko 75.000 evra za osnovnu verziju.

(Kurir.rs/ Jutarnji list)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track