Savremeni automobili su neprobojne tvrđave skupe elektronske opreme, a jedan pogrešan potez dovodi do domino efekta nemilih događaja koji će samo povećati račun u radionici.

Šta zaista danas možemo samo da uradimo na automobilu? Ako je vaš ljubimac opremljen ksenonskim svetlima, one rade na naponu do 20.000 volti, pa je čeprkanje po njima opasno.

shutterstock-423798862.jpg
Printscreen/Facebook/novi početak 

Čak i zamena akumulatora u nekim automobilima dovodi do potrebe za reprogramiranjem nekih elektronskih komandi, pa čak i elektronskog daljinskog ključa, čije prisustvo je takođe neophodno za pokretanje motora.

Ako želite da promenite običnu sijalicu u glavnim farovima, često ćete morati da se pozivate na uputstvo za upotrebu, naoružate se strpljenjem i uklonite nekoliko drugih delova pre nego što dođete do svetala. Čini se da je cilj auto-kompanija da vas demotivišu i omoguće serviserima dodatni posao, piše Revijahak.

Direktiva EU naglašava da zamena sijalica ne sme biti komplikovana, ali je to siva zona – šta uopšte znači "ne sme biti".

shutterstock-1153062782.jpg
Printscreen/Facebook/novi početak 

Sa druge strane, možete sami promeniti filtere vazduha, kabine i ulja, možete dosuti ulje, ukoliko je potrebno, kao i antifriz i tečnost za pranje vetrobrana.

U svakom slučaju, pre nego što se odlučite da nešto sami uradite na svom vozilu, a niste sigurni da li to smete, obavezno konsultujte knjižicu sa uputstvima za vaš model automobila.

(Kurir.rs/Revija HAK)

Bonus video:

00:08
Vatra guta automobil u Masarikovoj Izvor: Kurir